کد خبر: 386831
۰
۰
نسخه چاپی

بررسی ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب در نشست‌های تخصصی

به گزارش قم پرس همزمان با چهارمین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، اندیشگاه بیانیه گام دوم با برگزاری سلسله نشست‌هایی به تبیین ابعاد مختلف و کمتر گفته شده این بیانیه پرداخته و مهم‌ترین موضوعات در این زمینه را با حضور کارشناسان و پژوهشگران مورد بررسی قرار داده است.

بررسی موضوع «آینده دانشگاه و مسئله آزاداندیشی»

نخستین برنامه از سلسله جلسات تبیین و معرفی بیانیه گام دوم انقلاب، اختصاص به برگزاری جلسه‌ای با موضوع «آینده دانشگاه ایرانی و مسأله آزاد اندیشی» دارد.

در این نشست تخصصی محمدمهدی ذوالفقارزاده مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مهدی فاتح راد عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، محمدحسین ضمیریان معاون اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب و محمود عیسوی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی حضور داشته و با موضوع دانشگاه ایرانی سخن می‌گویند. مهدی قلی زاده نیز دبیر این نشست خواهد بود.

مسئله‌شناسی فضای آزاداندیشی در دانشگاه و بررسی تحولات این فضا از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این ویژه برنامه به همت اندیشکده علم و پژوهش اندیشگاه بیانیه گام دوم سه شنبه ۱۸ بهمن ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی واقع در خیابان نلسون ماندلا، خیابان گلفام، پلاک ۷۰ برگزار می‌شود.

بررسی راهبردهای بین‌المللی در بیانیه گام دوم انقلاب

در نشست دیگری که با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و با عنوان «فکرورزی و آزاداندیشی؛ راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در تقابل با سیاست آمریکا در منطقه غرب آسیا» برگزار می‌شود موضوع راهبردها و سیاست‌های کشور در حوزه‌های بین‌المللی ناظر بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این جلسه، اساتید برجسته این عرصه حضور دارند که از آن جمله می‌توان به مجید عباسی، عباسعلی رهبر، دکتر دهقانی فیروزآبادی و محمدباقر خرمشاد اشاره کرد.

این ویژه برنامه روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ماه از ساعت ۱۵ در سالن کنفرانس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود. اندیشکده روابط خارجی و جبهه مقاومت اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در اجرای این برنامه مشارکت دارد.

بررسی محور «معنویت و اخلاق» در بیانیه گام دوم انقلاب

همزمان با دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، نشست بررسی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با عنوان «فکرورزی و آزاداندیشی در عرصه معنویت و اخلاق» با رویکردی ناظر بر فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار می‌شود. یکی از مهم‌ترین محورهای بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر انقلاب بیان شده، موضوع «معنویت و اخلاق» است. این نشست بنا دارد این محور بیانیه را مورد بررسی موشکفانه‌تری قرار بدهد.

در این جلسه، حجت الاسلام محمدجواد رودگر دانشیار پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت الاسلام محمد عالم‌زاده نوری معاون تهذیب حوزه‌های علمیه حضور داشته و درباره این محور مهم از بیانیه گام دوم انقلاب صحبت می‌کنند.

نشست «فکرورزی و آزاداندیشی در عرصه معنویت و اخلاق» روز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در اندیشکده معنویت و اخلاق در قم، باجک ۱، کوچه ۱، بعد از مسجد سیداسماعیل برگزار می‌شود.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید