کد خبر: 386868
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

کتاب سلام پهلوان رونمایی شد

به گزارش قم پرس و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، در این مراسم محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک، غفور کارگری رئیس کمیته پارالمپیک، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، گودرزی وزیر سابق وزارت ورزش و جوانان، احمدی معاون سابق وزیر ورزش، مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی، علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال، شروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان، محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان، مهدی گودرزی رئیس فدراسیون سه گانه ،غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیروکمان ، غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، احدی مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جونان، اعضای هیات اجرایی کمیته های المپیک و پارالمپیک، روسای کمیسیون ها و مدیران کمیته های المپیک و پارالمپیک و حضور داشتند.

همچنین از ورزشکاران رشته های پارالمپیکی، سید شهاب الدین بصام تبار، روح اله رستمی، آتنا محمدی ها و وحید نوری و از ورزشکاران رشته های المپیکی، نیما نکیسا، محمد بیداریان ،علی پاکدامن و سعید کیخوا نیز در این مراسم شرکت داشتند.

مراسم افتتاحیه با تلاوتی از قرآن آغاز شد، پس از آن سرود ملی کشورمان پخش شد و در ادامه مرشد مهدی زرشکیان اشعاری در وصف حاج قاسم سلیمانی و خصلت های پهلوانی این شهید اجرا کرد.

در ادامه این مراسم کلیپی از صحبت های مقام معظم رهبری در حمایت از فرزندان شهدا در جمع حضور حاضرین پخش شد و پس از آن سردار مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی و مشاور عالی رییس کمیته ملی المپیک در ابتدای صحبت های خود از خاطرات و رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و حضور وی در جنگ های سوریه، غزه و لبنان برای حاضرین تعریف کرد.

وی در ادامه صحبت های خود گفت: انقلاب ایران به پیروزی رسید و همه گرد انقلاب جمع آمدند. هدف دشمنان همواره تجزیه ابران بوده و همه دنیا را در جنگ تحمیلی بسیج کردند تا به هدف خود برسند. در سایه مقاومت و ایثار رزمنده‌ها و بدون کمک گرفتن از هیچ یک از کشورها اجازه دست درازی به کشور را ندادیم‌.

قربانی با اشاره به روحیات شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم بارها درایت و توانمندی خود را به نمایش گذاشت و از او به جز دلسوزی هیچ چیز دیگری ندیدم. وحدتی که حاج قاسم ایجاد کرد، با شهادت خود و ابومهندس همراه بود و این وحدت ماندگار شد.

رئیس فدراسیون تیراندازی افزود: پهلوان اصلی ما علی‌ابن ابی طالب بوده که از کودکی در کنار پیامبر بوده است و در ادامه نیز همواره در رکاب پیامبر (ص) بودند. ما می بالیم که از شیعیان علی هستیم. در راستای اهداف نظام همه باید لباس مقدس تقوا را بپوشند. حاج قاسم یک کشاورززاده و از روستای دور افتاده کرمان بود که در انقلاب و دفاع مقدس با شجاعت درخشید و تلاش وی به عزمت جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی منجر شد.

قربانی در پایان گفت: اگر می خواهیم قهرمان باشیم و راه او را ادامه دهیم باید ارتباط خود را با خداوند برقرار کنیم. قهرمانی به اخلاق، شرافت انسانی، شجاعت و ایثار بر می گردد و در حاج قاسم همه اینها پررنگ‌بود.

در ادامه مراسم، بخشهایی از سرود سلام فرمانده با اجرای اهالی ورزش در میادین ورزشی برای حاضرین و پس از آن گوشه ای از صحبت های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پخش شد.

مهری پورمنعمی، نویسنده کتاب «سلام پهلوان» نیز در خصوص این کتاب صحبت کرد.

دکتر غفورکارگری رئیس پارالمپیک در ادامه این مراسم اظهار داشت: رشد و پیشرفت جامعه اسلامی ما در ابعاد مختلف از جمله در عرصه ورزش، مدیون این دهه فجر و انقلاب است. از طرف رییس کمیته ملی المپیک خسروی وفا و به نمایندگی از کمیته ملی پارالمپیک خدمت همه عزیزان و دوستان خیر مقدم عرض می‌کنیم. به ویژه خدمت روسای فدراسیون و ورزشکاران قهرمان و همه دوستان که در مراسم حضور دارند، امیدوارم این مراسم مرضی خداوند باشد. از عمق جان می‌گویم شما حاضرین همه میهمان حاج قاسم هستید، روح او در جلسه است. مهمان نوازی از ویژگی های حاج قاسم بود، او همیشه آغوش خود را برای میهمان باز میکرد.

وی در ادامه افزود: اسم کتابی که زحمت جمع آوری را کشیده اند سلام پهلوان است، اسم زیبایی است، به حق حاج قاسم سلیمانی پهلوان و جوانمرد بود.

رییس کمیته پارالمپیک در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: حاج قاسم عزیز، سه رکن در تکمیل شخصیت او وجود دارد. اولین رکن شخصیت حاج قاسم که تبدیل شد به این الکوی با عظمت و محبوب و تبدیل شد به جوانمرد، حاج قاسم در یک خانواده مذهبی سنتی که حلال و حرام را تمیز می‌داند نان خورد و رشد کرد. رکن دوم او ورود به عرصه ورزش وپهاوان بود، ورود به ورزش زورخانه‌ای و در کوه‌ها و در شناها شخصیت او با دست مایه مذهبی تبدیل شد به یک شخصیت جوانمرد واهل گذشت بود. این ویژگی مروت و جوانمردی را حاج قاسم از صحنه ورزش گرفت، پس قهرمانان قدر خود را بدانید.

وی‌ در ادامه، خاطر نشان کرد: رکن سوم شخصیت حاج قاسم سلیمان انقلاب بود، انقلاب بود که باعث‌ پویایی این شخصیت شد، حاج قاسم‌شخصیت اش به معنی حقیقی و معنوی در انقلاب متولد شد. در جنگ رشد کرد که به بخشی از آن سردار قربانی اشاره کردند، حاج قاسم در جبهه مقاومت تکامل پیدا کرد و با شهادت کامل شد، اما حاج قاسم ابعاد وجودی خودش را آماده این انسان کامل شدن کرده بود.

کارگری در پایان گفت: حاج قاسم یک عارف بود به معنای واقعی کلمه، گریه‌های او را ببینید، تواضع و عبادت او را ببینید، او یک سیاست مدار قهار وکم نظیر در سطح دنیا بود. کارهایی که در منطقه کرد را همه دیدند. از مهری پورمنعمی برای تدوین این کتاب تشکر میکنم و مطمن هستم که کتاب سلام پهلوان یک به زودی دو و سه تدوین شد.

پیش از مراسم رونمایی، کلیپ سردار دلها با تصاویری از افتخار آفرینی قهرمانان المپیک و پارالمپیک پخش شد.

در پایان این مراسم با حضور ۸ ورزشکار رشته های ورزشی المپیکی و پارالمپیکی از کتاب «سلام پهلوان» رونمایی شد.

منبع : مهر

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.