کد خبر: 386886
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

کاهش حداکثری تصادفات با افزایش تعامل دستگاه‌های ذی ربط

به گزارش قم پرس به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری‌وحمل‌و نقل جاده‌ای در مراسم افتتاح ۱۰ باب قرارگاه و پاسگاه پلیس راه در استان‌های سراسر کشور گفت: با زیرساخت‌هایی که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به راهنمایی رانندگی، راهور جمهوری اسلامی و دستگاه‌های همکار ارائه داده است، تمام تلاش ما این است که خدمت صادقانه و بی‌منت به هموطنان ارائه شود.

وی با بیان این‌که باید جلوی موازی کاری‌ها گرفته شود، افزود: دستگاه‌های خدمت‌رسان باید کنار هم کار کنند تا بهره وری افزایش پیدا کند، اگر فرماندهی واحد وجود داشته باشد و همه دستگاه‌ها از جمله فرماندهی پلیس راه، هلال احمر و راهدارخانه در کنار هم در جاده‌های کشور به صورت حجمی همه حضور داشته باشند، حتماً در خدمت رسانی به کاربران جاده‌ای اثرگذاری بهتری دارد.

امانی با اشاره به این‌که باید مدیریت سامانه اتفاق بیفتد، گفت: باید یک شماره تماس واحد از تمام ارگان‌های خدمت رسان حمل و نقل جاده‌ای به عنوان شماره اضطرار به کاربران جاده‌ای اعلام شود و فرماندهی این کار با پلیس است و پلیس هماهنگ کننده عملیات سر صحنه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مقرر شده است با توانی که پلیس راهور و نیروهای همکار دارند در مدت زمان سه سال آینده با همکاری این سازمان با دستگاه‌هایی مانند پلیس، اورژانس وهلال احمر و… بتوانیم ۵۰ درصد از تلفات رانندگی را کاهش دهیم.

امانی با بیان این‌که دیدگاه فرمانده کل انتظامی کشور می‌تواند به عنوان راهبرد و دستور کار به اقتدار پلیس و دستگاه‌های همکار اثرگذار باشد گفت: این سازمان تمام تلاش خود را کرده است تا بتواند دیوارهای بین مجموعه‌های ادارای را بردارد، همکاران ما در سراسر کشور، همکاران مجموعه پلیس راه هستند و هرکاری که تا کنون در زمینه صرف هزینه اعتبارات برای مجموعه پلیس راه مقدور بوده است، انجام شده است.

وی افزود: اعتقاد مجموعه سازمان بر این است اگر به تجهیزات مورد نیاز پلیس اهمیت داده شود، در خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای و کاهش تلفات رانندگی که از معضلات کشور است، اثرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که این سازمان پیشرو در فناوری است، افزود: از ابتدای انقلاب تا کنون دستاوردهای زیادی حاصل شده است و در حال حاضر هم می‌توانیم با همکاری همدیگر به دستاوردهای بزرگی برسیم، در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از سه سال گذشته راهداری هوشمند شروع شده است به طوری‌که این سازمان در دولت، پیشرو در فناوری است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امانی گفت: تجهیز ناوگان باری به سامانه سپهتن یکی از پروژه‌های بزرگ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با پلیس راه است که امید است به زودی به مرحله اجرا برسد.

این گزارش می‌افزاید: ۱۰ باب قرارگاه و پاسگاه پلیس راه در استان‌های ایلام، البرز، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، کردستان، کرمان و مرکزی ضمن ارتباط ویدئوکنفرانسی به طور همزمان به بهره برداری رسید.

سردار احمدرضا رادان در مراسم افتتاح پاسگاه‌های پلیس راهور از رئیس پلیس راهور فراجا، وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تقدیر کرد.

وی گفت: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز، احتمال دارد سفرها از اواسط اسفندماه افزایش یابد، بنابراین باید برای طرح نوروزی زودتر از هر سال آماده شویم.

این مقام مسئول با بیان این‌که سال آینده عدد خدمت رسانی پلیس راهور به مردم باید از امسال بیشتر شود، خدمت رسانی به مردم را بالاترین سرمایه برای پلیس ذکر کرد.

رادان با اشاره به این‌که با یک برنامه ریزی می‌توانیم تا سه سال آینده ۵۰ درصد تلفات رانندگی را کاهش دهیم، گفت: تمام دستگاه‌هایی که در مسیر راه‌ها خدمات می‌دهند اعم از راهداری، اورژانس، هلال احمر، و پاسگاه پلیس راه باید در یک جا تجمیع شوند تا با هم‌افزایی، خدمات بهتر و منسجم‌تری به هموطنان ارائه دهند، این امر توانمندی‌ها و سرعت خدمت‌رسانی را بالا می‌برد، ضمن این‌که پراکندگی‌ها حس خوبی به مردم نمی‌دهد.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: یکی از موضوعات مهم در بحث کاهش تلفات، رسیدن به موقع سرصحنه، به موقع تخلیه کردن مصدومین و مجروحین و رساندن به مراکز درمانی است که اگر بتوانیم تا ۳۰ درصد سرعت را افزایش دهیم، احتمالاً منجر به کاهش تلفات جاده‌ای تا ۴۲ درصد می‌شود که در جایگاه خود بی نظیر است و می‌تواند در کاهش تلفات کمک کننده باشد.

دبیرسرویس: #جوادمحمدی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.