کد خبر: 386924
۰
۰
نسخه چاپی

افزایش ۱۰۰درصدی حق اولاد و ۵۰ درصدی حق عائله مندی

به گزارش قم پرس میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، گفت: طبق بودجه برای سال ۱۴۰۲ مکلف هستیم، حق اولاد را ۱۰۰ درصد و حق عائله‌ مندی را ۵۰ درصد نسبت به سال قبل آن افزایش دهیم.

وی افزود: همان طور که می‌دانید در آذر ماه گذشته اولین افزایش اتفاق افتاد. بر اساس آن حق عائله‌مندی ۶۰۰ هزار تومان و حق اولاد ۲۰۰ هزار تومان اضافه شد. در عین حال پیشنهاد در لایحه بودجه سال آینده، ۹۰۰ هزار تومان حق عائله‌مندی و ۴۰۰ هزار تومان حق اولاد بود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: با همکاری مجلس، تحت عنوان یک ردیف جدید در احکام کارگزینی با نام ترمیم حقوق که قبلاً افزایش پیدا کرد؛ پیشنهاد برای امسال هم بهمین صورت بود که انجام شود. در نتیجه به جای تغییر ضریب حقوق، ترمیم حقوق را تقویت کنیم و رقم را برای همه یکسان افزایش دهیم، که مورد بحث قرار گرفت.

لطیف خاطر نشان ساخت: دوستان سازمان برنامه معتقد بودند همان ۲۰ درصد را روی احکام افزایش دهیم. برداشت ما این بود که اگر بخواهیم نظام عادلانه را داشته باشیم به مرور زمان باید از این الگوی ردیف جدید ترمیم حقوق استفاده کنیم، تا بتوانیم فضا را مدیریت کنیم. فاصله حداقل و حداکثر را در بخش دولتی نسبت به آنچه که الان است، کمتر کنیم.

وی تأکید کرد: پیشنهاد ما افزایش دو میلیون تومان معادل ۶۰۰۰ امتیاز بود و برای همه کارکنان دولتی این مقدار اضافه می‌شد.از نظر میزان بودجه معادل همان ۲۰ درصد افزایش حقوق بود ولی در نهایت پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه تصویب شد.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید