کد خبر: 386962
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

پیشتازی وزارت نفت در استفاده از محصولات دانش بنیان

به گزارش قم پرس دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری امروز در آئین انعقاد توافق‎نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارت نفت در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و فناوری‌های گلوگاهی صنعت نفت که در معاونت علمی برگزار شد گفت: وزارت نفت در استفاده از کارگروه بار اول برای تولید داخل رتبه اول را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین مجموعه صنعتی کشور عزم کرده است تا به حوزه‌های فناورانه ورود کند، گفت: این حوزه نفت، گاز، پتروشیمی است.

وی با بیان اینکه امروز بزرگترین قرارداد کلان بین زیست بوم دانش بنیان و صنعت نفت منعقد شده است، گفت: این توافقنامه همکاری در بومی‌سازی و تولید داخل و دستیابی به ۱۵ قلم از تجهیزات گلوگاهی است که ۲ میلیارد دلار ارزش دارد.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه این یک بازار بزرگ غیر قابل مقایسه‌ای را در حوزه نفت ایجاد خواهد کرد، گفت: اکنون وزارت نفت به عنوان بازار مصرف کننده با تمام توان پای کار است.

به گفته وی، اما از سوی دیگر شبکه شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگری شبکه سیستم تأمین مالی در این زمینه مهم است تا محصولات این حوزه بومی سازی شود.

وی گفت: اگر اقتصاد دانش بنیان در جریان باشد ما نیاز به ابرشرکت‌هایی داریم که از چندین شرکت، منبع سرمایه گذاری، شرکت‌های اجرایی، منابع سرمایه گذاری و بهره برداری زیادی برخوردار باشند.

دهقانی گفت: در دنیا شرکت‌های بزرگ تعداد کمی دارند و تعداد اندکی ابرشرکت هستند که از تکنولوژی بهره می‌برند.

خبرنگار: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.