هشدار کرونایی در استان سمنان/ سرخه تنها شهرستان نارنجی کشور است

به گزارش قم پرس طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا مبتنی بر آمارهای ارائه شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود رنگ بندی کرونایی در پنج شهرستان استان سمنان شکل هشدار گونه‌ای به خود گرفته است.

سرخه تنها شهرستان در وضعیت نارنجی کشور است و چهار شهرستان دیگر شامل سمنان، مهدی‌شهر، گرمسار و دامغان نیز در وضعیت زرد یا همان هشدار جدید کرونایی قرار دارند. گفتنی است هفته گذشته بالغ بر ۲۵ نفر در سراسر استان سمنان به دلیل کرونا بستری شدند که ۱۷ نفرشان در مجموعه علوم پزشکی سمنان بودند.

شهرستان‌های شاهرود، میامی و آرادان سه شهرستانی هستند که در وضعیت آبی یا همان تثبیت شده کرونایی قرار دارند اما این به معنای رها کردن پروتکل‌های بهداشتی در این سه شهرستان نیست همچنین مسئولان بهداشت و درمان اعلام کردند هر فردی که بالای ۱۸ سال سن داشته و شش ماه از آخرین دز واکسن کرونای او می‌گذرد، برای واکسیناسیون مراجعه نماید.

در کل کشور هیچ شهری در وضعیت قرمز نیست و به جز سرخه هیچ شهری هم در وضعیت نارنجی قرار ندارد لذا این امر نشان می‌دهد که باید درباره شیوع کرونا در سرخه که تقریباً از مهرماه است بین وضعیت آبی، زرد و نارنجی در تغییر قرار دارد، فکری اساسی‌تر کرد.

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید