کرونا در استان سمنان اوج گرفت/ افزایش بیماران بستری

به گزارش قم پرس تعداد بیماران کرونایی با تشخیص قطعی کرونا در روزهای اخیر در سراسر استان سمنان روند رو به افزایش داشته است. رنگ بندی اعلامی از سوی وزارت بهداشت و همچنین ستاد مقابله با کرونا نیز این موضوع را تائید می‌کند.

از سوی دیگر باید گفت افزایش بیماران بستری در بیمارستان‌های شهرستان‌های مختلف استان سمنان زنگ خطر پیک هشتم را نیز بلند تر از همه روزهای نیمه دوم سال ۱۴۰۱ در کل استان به صدا درآورده است و این هشداری جدی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است تا مسئولان مجبور به اعلام محدودیت‌ها برای کسب و کارها و … نشوند.

شیوع بیش از گذشته بیماری

استان سمنان بدترین شرایط را در کل کشور به لحاظ شیوع بیماری کرونا دارد هم اکنون شش شهرستان در کل کشور در منطقه نارنجی یا همان هشدار کاملاً جدی شیوع کرونا قرار دارند که سه شهرستان آن در استان سمنان است.

هرچند مسئولان استان سمنان اعلام می‌کنند که این موضوع به بیمار یابی درست و خوب دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود بازمی گردد وگرنه تمام نقاط کشور همین وضعیت را دارد اما به هر صورت آمارها گواه شیوع روز افزون کرونا را در این استان می‌دهد.

خلیل آباد، گرمه، کوه سرخ و همچنین سمنان، دامغان و سرخه شش شهرستان کشور در وضعیت نارنجی هستند که نشان می‌دهد وضعیت شیوع کرونا در استان سمنان تا چه میزان جدی است.

افزایش بستری‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه شاهد شیوع دوباره کرونا در سمنان هستیم، گفت: آرادان، سمنان و سرخه سه شهرستانی هستند که در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و دیگر شهرستان‌های تابعه دانشگاه صنعتی گرمسار و مهدی شهر و دامغان هم در وضعیت زرد هستند و هیچ شهری در این منطقه آبی نیست.

کامران قدس با بیان اینکه در هفته گذشته در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان مواردی از فوت بیمار کرونایی ثبت نشد، تاکید کرد: ۴۹ بیمار در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به دلیل بیماری قطعی کرونا بستری هستند که آمارها نسبت به هفته‌های قبل به شدت افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ۹ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند، افزود: هیچ شهری در استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی نیست اما این به معنای عدم ورود به این شرایط نیز نخواهد بود.

شاهرود و میامی فعلاً آبی

هم اکنون دو شهرستان شاهرود و میامی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در وضعیت آبی کرونایی هستند اما آمارها در این دو شهرستان هم رو به افزایش گذارده و بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که به زودی این دو شهرستان هم تغییر رنگ کرونایی خواهند داشت.

برخی معتقد هستند که این آغاز پیک هشتم کرونا خواهد بود و لذا واکسیناسیون، ماسک و دستکش، شستشوی دست‌ها، فاصله گذاری و دوری از حضور در فضاهای پر ازدحام و همچنین سربسته و … از نکاتی است که مردم باید رعایت کنند.

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید