کد خبر: 388955
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

رکوردهای تاریخی در بخش ریلی زده شد

به گزارش قم پرس میعاد صالحی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی در مراسم افتتاح ۵۰۰ ناوگان تولید داخل گفت: امروز دو رکورد در حمل و نقل شکسته شد رکورد اول در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۱ با تولید تمام داخلی و تمام بخش خصوصی ۵۰۰ دستگاه ناوگان بعد از مراسم‌به بهره برداری خواهد رسید. اشتغالزا و دانش بنیان بوده است و همراه و همگام با کمپانی‌های دنیا رقابت می‌کنیم این ۵۰۰ دستگاه رکوردی را ثبت کرده است در طول ۳ ماهه است و رشد ۴۳ درصدی نسبت به سال گذشته بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: با حمایت بخش خصوصی این رکورد شکسته شده است.

وی در ادامه گفت: رکورد دوم حمل و نقل مسافر ریلی مربوط به سال ۱۳۸۹ بود با جا به جایی حدود ۲۸ میلیون ۷۵۰ هزار مسافر علی رغم بدهی‌های سنگین دولت قبل به جا مانده بود ایام کرونا بود لوکوموتیو ها کنار گذاشته شده بود در دولت سیزدهم توانست تمام کمبودها را جبران کند و تا به امروز با عبور از رکورد ۲۹ هزار نفر مسافر جا به جا شده است و یک رکورد تاریخی در صد سال ثبت کرده ایم.

مدیرعامل راه آهن گفت: برای رفاه مردم‌گاری نکرده ایم برای ایام‌نوروز به ازای هر یک صندلی چندین برابر تقاضا وجود داشت علی رغم افزایش‌ها ۴۲ درصد افزایش پیدا کرده است و ۲۰ درصد هم‌تاخیر در حرکت داشته ایم. انشاالله بتوانیم نقدینگی خوبی در بخش حمل و نقل ریلی داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: مانع وزارت‌راه و وزارت نفت رفع شده است و اگر قرارداد منعقد شود می‌تواند در بخش ریلی تحولی را شاهد باشیم.

دبیرسرویس: #جوادمحمدی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.