کد خبر: 389101
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

نمایش یک سین از هفت سین در یادمان نهرخین آبادان اجرا شد

به گزارش قم پرس پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانیِ راهیان نور که از ۲۰ اسفند در یادمان فتح‌المبین شروع به کار کرد با اجراهای هنرمندان برتر و منتخب در یادمان‌های خوزستان ادامه دارد.

نمایش خیابانی «یک سین از هفت سین» به نویسندگی و کارگردانی مهرالسادات زاهد کاری از هنرمندان استان لرستان پس از اجرای درخشان در یادمان‌های فتح‌المبین، اروند، شلمچه، هویزه، دهلاویه فتح‌المبین به یادمان اروند آبادان رسید و با استقبال پرشور راهیان نور مواجه شد.

اجرای هنرمندانه این نمایش در یادمان اروند با حضور کاروان‌های استان‌های سمنان، آذربایجان شرقی و هرمزگان برگزار شد که حکایت فراق و از جان گذشتگی رزمندگان ایثارگر است که بازتاب گسترده‌ای در میان مخاطبان داشت.

در خلاصه نمایش آمده است: «داستان زندگی یک رزمنده از جنگ است که هر سال ایام عید و لحظه سال تحویل به جنوب کشور و راهیان نور می‌آید. همسرش او را از این کار ممانعت می‌کند و این بار با او به جنوب کشور می‌آید. بحث آنها در بین تماشاگران بالا می‌گیرد و مردم دورشان جمع می‌شوند. مرد دلایل آمدنش به جنوب را برای همسرش و مردمان حاضر بازگو می‌کند. او دلایلی می‌آورد که همه را قانع خود می‌کند».

گروه‌های منتخب حضور در پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانی رهیان نور از استان‌های اصفهان، همدان، آذربایجان غربی، لرستان، تهران، فارس، ایلام، کردستان و خوزستان هستند که تاکنون اغلب گروه‌های نمایشی در مناطق عملیاتی به اجرای برنامه پرداختند و با استقبال عموم تماشاگران و مدیران یادمان‌ها روبه‌رو شدند.

همچنین در این دوره ۱۴ گروه نمایشی در یادمان‌های هویزه، دهلاویه، فتح‌المبین، شلمچه، یادمان اروند، نهر خین و موزه‌ی دفاع مقدس خرمشهر آثارِ نمایشی خود را اجرا خواهند کرد.

پنجمین همایش ملی «تئاتر خیابانیِ راهیان نور» به‌عنوان رویداد هنری و محوری راهیان نور با دبیریِ مصطفی بوعذار برگزار می‌شود.

این همایش با حمایت و مشارکت ستاد مرکزی راهیان نور، معاونت امور هنری وزارت ارشاد، اداره کل هنرهای نمایشی، ستاد کنگره ملی شهدای خوزستان، استانداری خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی کشور، سپاه حضرت ولیعصر (عج) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ تا دوم فروردین ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.