کد خبر: 389164
۰
۰
نسخه چاپی
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم مطرح کرد:

تدوین بسته حمایتی از فعالیت‌های قرآنی در قم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مقدس قم گفت: طبق نظر اعضای کمیسیون فرهنگی مقرر شد، بسته‌های حمایتی برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته شود.

تدوین بسته حمایتی از فعالیت‌های قرآنی در قم/ضرورت تقویت محافل قرآنی در بوستان‌های سطح شهر

به گزارش قم پرس ; مصطفی ملایی در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر که با حضور فعالین قرآنی برگزار شد، اظهار داشت: با عنایت به آیه 46 سوره مبارک انفال، شرط عاقبت‌به‌خیری اطاعت از خدا، رسول خدا و ولی خدا بوده و این مهم با مراجعه به کلام وحی، سنت نبوی و سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام و فرامین ولی خدا، میسر می‌شود.
وی ادامه داد: عطف به اهمیت بهره‌گیری از قرآن کریم، در شرایطی که درگیر جنگی ترکیبی که استکبار جهانی به ملت ایران تحمیل کرده، لازم است با ایجاد بستر مناسب حضور در جلسات قرآنی و تبیین این مهم راهبرد مناسبی جهت ارائه به مخاطبان، خاصه دهه هشتادی ها و نودی ها داشته باشیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: طبق روال سال گذشته، جلسه‌ای با حضور فعالین عزیز قرآنی در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قم برگزار شد و مقرر شد، با رویکرد حمایت از مساجد و محافل قرآنی به‌عنوان پایگاه و سنگر موردتوجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در محلات، افزود: محلات به‌عنوان هویت منطقه‌ای، نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی، خاصه در نسل جدید می‌توانند داشته باشند و مدیریت شهری نیز با رویکرد خانواده، مجالس قرآنی خانگی و محله‌ای را در دستور کار قرار خواهد داد.
ملایی اضافه کرد: طبق نظر اعضای کمیسیون فرهنگی مقرر شد، بسته‌های حمایتی برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار کارگروه قرآنی در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم شکل گرفت، تا به‌صورت ساختارمند و نظام‌مند منویات فعالیت قرآنی را پیگیری کرده و نقش مدیریت شهری را در محافل قرآنی ارتقای دهند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی شهر در جهت تبیین این مهم، گفت: تقویت محافل قرآنی در بوستان‌های سطح شهر می‌تواند با توجه به فرهنگ مردم قم و استفاده از بوستان‌ها در ایام ماه مبارک رمضان، اثرگذاری قابل‌توجه در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید