کد خبر: 389199
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

۵۹ نقطه پر تصادف در جاده‌های استان اصفهان رفع خطر شد

به گزارش قم پرس از پایگاه اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن در خصوص برنامه ریزی برای استقبال از مسافران در سفرهای جاده‌ای اظهار داشت: مطابق با جلسات شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان برنامه ریزی های لازم در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی برای ایام نوروز انجام شده است.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای در استان اصفهان شش پایانه بار، ۳۲ پایانه مسافر، ۴۵۲ شرکت باربری، ۱۵۲ شرکت مسافربری و شش شرکت باربری بین المللی موجود است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: اقدامات متنوعی جهت استقبال از این ایام انجام شده که شامل انعقاد تفاهم نامه بین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و منابع طبیعی استان برای ایجاد فضای سبز در جهت پیشگیری از طوفان‌های شن و کولاک برف در حاشیه راه‌های استان بوده است.

وی افزود: برنامه ریزی برای احداث وساماندهی پارکینگ‌های بزرگ مقیاس در حاشیه راه‌های شریانی وترانزیت استان برای استراحت مسافرین، پیشنهاد و جانمایی و پیگیری برای ایجاد پایگاه‌های امداد جاده‌ای به فواصل تقریبی ۵۰ کیلومتر در راه‌های شریانی استان، پیگیری رفع نقاط کور تلفن همراه در راه‌های شریانی استان از سازمان‌های متولی و رفع مشکلات مسیل‌ها و مقاطع سیلابی از دیگر اقدامات بعمل آمده پیش از آغاز ایام تعطیلات بوده است.

قاری‌قرآن با اشاره به ارتقا سامانه‌های هوشمند و نظارتی راه‌ها (ITS) گفت: در ایام نوروز از ثبت موقعیت مکانی برای کلیه مشکلات و چالش‌ها دربخش راهداری همچون مقاطع مستعد حوادث رانندگی، مقاطع سیلابی و طوفانی، قوس‌ها و شیب‌های تند راه‌ها و … برای برنامه ریزی واستقرار استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: با هدف ارتقا سطح کیفی رویه راه‌ها تفاهم نامه‌ای بین سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای و استانداری اصفهان برای مشارکت در اجرا پروژه‌های راهداری بالغ بر ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال منعقد شده است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان از تعریض محورهای شریانی و بهسازی رویه راههای استان و تکمیل بیش از ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی استان خبر داد و گفت: با هدف ارتقا ایمنی راههای استان اصفهان، بیش از ۵۰ درصد از ۱۱۸ نقطه پرتصادف ودارای تصادف استان رفع و اقدامات لازم برای افزایش میدان دید با استفاده از تجهیزات وماشین آلات راهداری با تعریض و ترانشه برداری حاشیه راه‌ها و احداث زیرگذرهای باکسی بعمل آمده است.

دبیرسرویس: #جوادمحمدی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.