کد خبر: 389358
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

تیک تاک انتقال داده کاربران آمریکایی به دولت چین را رد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تیک تاک علت این مساله را نگرانی‌های فزاینده امنیت ملی در ایالات متحده توصیف کرده است.

شو زی چو، مدیر عامل شرکت تیک تاک نیز روز پنجشنبه در کنگره آمریکا شهادت خواهد داد: «تیک تاک هرگز اطلاعات کاربران خود در ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نگذاشته یا درخواستی برای به اشتراک گذاشتن داده‌های کاربران ایالات متحده دریافت نکرده است. همچنین اگر چنین درخواستی مطرح شود، تیک تاک آن را رد می کند». متن مکتوب این شهادت روز سه شنبه در اختیار کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفته است.

او افزود که شرکت مادر تیک تاک یعنی ByteDance، تحت مالکیت یا کنترل هیچ نهاد دولتی نیست. چو به کمیته مذکور خواهد گفت: «اجازه دهید این را به صراحت بیان کنم: بایت دنس نماینده چین یا هیچ کشور دیگری نیست.»

منتقدان تیک تاک مدعی هستند داده‌های کاربران آمریکایی آن توسط این برنامه به دولت چین منتقل شود و باعث افزایش درخواست‌ها برای ممنوعیت این برنامه توسط قانون‌گذاران آمریکایی شدند. هفته گذشته، تیک تاک اعلام کرد دولت بایدن از صاحبان چینی خود خواسته که سهام خود را در این برنامه واگذار کنند در غیر این صورت ممکن است با تحریم ایالات متحده مواجه شود.

تیک تاک گفته که بیش از ۱.۵ میلیارد دلار برای آنچه که تلاش‌های سختگیرانه به منظور ارتقای امنیت داده تحت نام «پروژه تگزاس» می‌خواند هزینه و تلاش کرده است قانون‌گذاران و دولت بایدن را متقاعد کند که از این طرح حمایت کنند.

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.