کد خبر: 389479
۰
۰
نسخه چاپی

مسئولان عقب ماندگی‌های فرهنگی دهه ۹۰ را جبران کنند

مسئولان عقب ماندگی‌های فرهنگی  دهه ۹۰ را جبران کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اماکن آموزشی باید به مراکز معنوی تبدیل شوند و متولیان این مراکز باید انسان های صالحی باشند تا تربیت غربی ترویج نشود و آسیب ها اجتماعی متوجه نوجوانان نشود، مسئولین هم باید عقب ماندگی‌های تربیتی و فرهنگی دهه 90 را جبران کنند.

به گزارش قم پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم طی سخنانی در سومین روز از ماه رمضان در ابتدای برنامه ترتیل خوانی عمومی در شبستان امام خمینی(ره) گفت: خداوند در آیات سوره آل عمران به ماجرای یک مادر مومن، فداکار و ایثارگر که یگانه فرزند خود را نذر خدا می‌کُند، از او دل می‌کَند و او را به عنوان خادم بیت‌الله راهی خانه خدا می‌کند، اشاره دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: در انقلاب اسلامی از این مادرها و پدرها زیاد داشتیم که فرزندان خود را برای یاری دین خداوند نذر می کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: نذر نمودن فرزندان برای یاری دین خدا و زمنیه سازی خدمت فرزندان در مسیر قرآن و دین و فراهم نمودن زمینه برای سربازی حضرت ولی عصر(عج) بسیار مهم است.

حاج ابوالقاسم یادآور شد: نامگذاری نیکو بر فرزندان درآیه ۳۶ سوره مبارکه آل عمران از دیگر نکات مهم در مسائل تربیت است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی مادر حضرت مریم(س) فرزندش به دنیا آمد و متوجه شد که دختر است همین دختر را نذر بیت الله نمود و نام او را مریم گذاشت که مریم به معنای بانوی پارسا و عفیفه است که نشان از نامگذاری نیکو است.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: تلاش جهت تربیت معنوی فرزند بسیار مهم است چرا که مادر حضرت مریم(س) از خداوند در خواست می کند که فرزندش از شر شیاطین در امان باشد.

وی افزود: وظیفه والدین این است که فرزندان خود را به درستی تربیت نمایند و اسم نیکو بگذارند و قرآن به فرزند تعلیم بدهند تا فرزند در پناه قرآن قرار گیرد.

حاج ابوالقاسم تاکید کرد: فراهم نمودن محیط مناسب در راستای تربیت از نکات آیه ۳۷ سوره آل عمران است چرا که حضرت مریم(س) به یک محیط مذهبی سپرده می شود و حضرت زکریای پیامبر کفیل تربیت حضرت مریم(س) می شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: از مهم ترین وظایف والدین فراهم نمودن محیط مساعد و مناسب برای تربیت است و مدرسه و دانشگاهی که در آن تحصیل می کند در تربیت فرزند بسیار موثر است.

وی افزود: اماکن آموزشی باید به مراکز معنوی تبدیل شوند و متولیان این مراکز باید انسان های صالحی باشند تا تربیت غربی ترویج نشود و آسیب ها اجتماعی متوجه نوجوانان نشود.

حاج ابوالقاسم تاکید کرد: مسئولین محترم هم باید عقب ماندگی های تربیتی و فرهنگی دهه ۹۰ را جبران نمایند.

وی در پایان گفت: طبق آیات سوره آل عمران، یک دختر می تواند درعالی ترین مراتب ایمانی قرار بگیرد به گونه ای که هم کلام ملائکه و مادر یکی از انبیاء بزرگ الهی شود.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید