کد خبر: 389484
۰
۰
نسخه چاپی
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم:

تغییر و ساماندهی سیما و منظر پایانه 72 تن قم

تغییر و ساماندهی سیما و منظر پایانه 72 تن قم

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم گفت: اقداماتی در جهت رنگ‌آمیزی جداول، روکش آسفالت، مرمت پایانه‌ها، تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی و ساماندهی نمازخانه‌ها در جهت رفاه مسافران انجام شد.

به گزارش قم پرس ؛ سید رضا حسینی با گرامیداشت حلول ماه رمضان و تقارن آن با ایام نوروز اظهار داشت: کارکرد سازمان پایانه‌های مسافربری، همانند سایر قسمت‌های شهرداری، خدماتی بوده و وظیفه پشتیبانی و خدمات‌رسانی در حوزه مسافر برون‌شهری را بر عهده دارد.
وی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در خدمت‌رسانی به زائران و مسافران افزود: از اویل اسفندماه سال 1401، اقدامات سازمان به‌طورجدی در جهت رنگ‌آمیزی جداول، روکش آسفالت، مرمت پایانه‌ها، تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی و ساماندهی نمازخانه‌ها در جهت رفاه مسافران آغاز شد.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم تصریح کرد: مسافران و زائران، چند ساعتی را در پایانه‌ها مستقر می‌شوند تا سفر به مقصدی را آغاز کنند و برای چند ساعت انتظار این آنان، تمهیداتی در راستای رفاهیات اسکان فراهم‌شده است که همه‌ساله در ایام 15 خرداد و نیمه شعبان و پایان سال، این خدمات توسعه می‌یابد.
وی این خدمات در طول سال را مورد توجه قرار داد و افزود: در این ایام در جهت سهولت خدمات، پارک‌سوار شمالی بنا به‌ضرورت و پیش‌بینی که پلیس راهور و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک داشتند، ساماندهی و قسمتی نیز تخلیه شد.
حسینی با تأکید بر اینکه قسمتی از پارک‌سوار شمالی در ایام پایانی و لحظه سال تحویل با توجه به تکمیل ظرفیت پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر برای استقرار خودروهای شخصی آماده‌سازی شد، ابراز کرد: 500 خودروی سواری از این پارک‌سوار در لحظه تحویل سال استفاده کردند.
وی در مورد آماده‌سازی پایانه شهدای 72 تن خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در سال 1401 در پایانه 72 تن به نتیجه رسید، این بود که علاوه بر دو سکویی که مسافرین اتوبوس‌های قم-تهران و قم-کرج و شهریار را هدایت می‌کردند، برای سال جدید نیز سکوهایی را مرمت و سایه‌بان برای استقرار مسافران نصب شد.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با اشاره به اینکه 2 شرکت اتوبوس‌رانی و 4 شرکت تاکسیرانی برون‌شهری در پایانه شهدای 72 تن فعال هستند، اذعان کرد: محل استقرار این 4 شرکت مناسب و در خورشان قم و مسافرین نبوده و سیما و منظر بسیار نازیبایی داشت که ساماندهی این سکوها از شهریور آغاز و انتهای سال گذشته به بهره‌برداری رسید که در این زمینه کانکس‌ها به‌عنوان محل استقرار شرکت‌ها، جمع‌آوری و به‌صورت متحدالشکل با فرم و طرح مناسب برای همه شرکت‌ها طراحی شد.
وی ادامه داد: در این طراحی، سالن مسافر به‌صورت مجزا دارای انبار و محل استراحت راننده و محل استقرار زیبا و متحدالشکل و مناسب برای 4 شرکت تاکسی فراهم شد که اقدام خوبی به جهت رفاه حال مسافر و هم سیما و منظر شهری به شمار می‌رفت.
حسینی در مورد دیگر اقدامات اظهار داشت: همچنین رفع مشکلات فرهنگی و پاسخ به سؤالات شرعی در این ایستگاه فرهنگی به‌خوبی اجرا شده و مورد استقبال زائرین و مسافرین قرار گرفت.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید