کد خبر: 389779
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

بیش از ۸۰۰ نفر در اردوهای آموزش بازی‌سازی آموزش دیدند

فرزانه شریفی مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی، ، بوت کمپ‌های بازی سازی را بزرگترین اقدام حوزه آموزش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: اقدامات آموزشی، عدالت فرهنگی، عدالت آموزشی، جبهه اول عملکردی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بود؛ انستیتو ملی بازی سازی سعی کرد با حضور در هشت استان و دو استان دیگر پی در پی با برگزاری دوره‌های مقدماتی و سپس پیشرفته این دوره‌ها را به ثمر رساند و به صورت میانگین در هر استان بین ۸۰ تا ۱۰۰ شرکت کننده داشتیم که مجموعاً هم اکنون بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر به صورت واحد آموزش دیده اند.

وی ادامه داد: اگر آموزش‌ها را بالغ بر ۵۰ ساعت در نظر بگیریم، بیش از ۵۰۰ ساعت آموزش در این استان‌ها داشتیم؛ البته رقم بیش‌تر از این حرفاست و من رقم حداقلی را می گویم. همچنین اعضا بیش از ۱۰۰۰ ساعت در کلاس‌ها دوره‌ها را سپری کردند.

مدیر انستیتو ملی بازی سازی گفت: در استان‌های مختلف هدف این بود که وارد استان‌ها شویم و از تمرکز بر پایتخت و آموزش در سطح استان تهران دوری کنیم و به دل استان‌ها، مراکز استان و شهرستان‌ها برویم و در این میان دو منطقه آزاد ارس، شهر جلفا مرکز استان محسوب نمی‌شدند. الباقی آموزش‌ها در مراکز استان انجام شد. شهر زاهدان، کرمانشاه، منطقه آزاد ارس، یزد، بیرجند، بوشهر، بندرعباس و در نهایت جزیزه کیش از جمله مناطقی بود که دوره‌ها برگزار شد.

وی افزود: هدف این بوده که ما از حیث آموزش محرومیت زدایی کنیم؛ استان‌هایی که محرومیت اقتصادی دارند را در اولویت قرار دادیم. البته کشش و علاقه‌ای که استان‌ها داشتند نیز برای مان مهم بودیم. بیشتر دوست داشتیم به سراغ شهرها و استان‌ها و شهرهای مرزی برویم. آمادگی استان‌ها در برگزاری این دوره‌ها برای مان مهم بود و البته نهادهای ذیربط و نهادهای ذی نفع هم پای کار آمدند.

شریفی گفت: مهم‌ترین نکته و محدودیتی که از حیث آموزشی در استان‌ها داشتیم این بوده که در برگزاری بوت کمپ‌ها یا اردوهای آموزش بازی سازی، از میان نهادهایی که پای کار آمدند، علی رغم پیگیری‌هایی که داشتیم، شاهد کمترین میزان همکاری در وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل آن بودیم. البته شاهد همکاری برخی از مدارس بودیم، به ویژه در جزیره کیش این همکاری‌ها انجام شد. همچنین در این میان دغدغه دانشگاهیان و دانشجویان بیشتر بود و از این جهت ما خوشحالیم.

وی افزود: در هر استان سه تیم به صورت برگزیده انتخاب شدند و هر تیم متشکل از حداقل چهار نفر بودند و مجموع‌ها ۳۰ تیم برگزیده در استان‌ها را شاهد بودیم و از میان ۱۲۰ نفر استعداد ویژه‌تری نشان دادند. افراد با استعداد تا پایان اردوی بندرعباس در سطح مقدماتی در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای که اسفندماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شده بود، به سفرای کشورهای مختلف همچون روسیه و نیجریه معرفی شدند و به نوعی دستاوردهای شأن را به نمایش گذاشتند.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.