کد خبر: 389782
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری همه‌پرسی برای تعیین نوع نظام اقدامی بی‌نظیر در جهان بود

به گزارش قم پرس، شورای نگهبان در بیانیه‌ای فرارسیدن سالروز برگزاری همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ و روز «جمهوری اسلامی ایران» را گرامی داشت.

در این بیانیه آمده است:

ملت بزرگ ایران اسلامی حدود ۵۰ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در روزهای دهم و یازدهم فروردین سال ۱۳۵۸ پای صندوق‌های رأی رفتند تا نظام آینده کشورشان را انتخاب کنند.

مردم علی‌رغم اینکه از ابتدای نهضت اسلامی و به خصوص در اوج مبارزات علیه رژیم مستبد پهلوی، در شعارهای مختلفی همچون «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی»، نظام انتخابی خود را اعلام کرده بودند، اما با تاکید امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با مشارکت ۹۸ و ۲ دهم درصدی پای صندوق‌های رأی رفتند و بیش از ۹۹ درصد آن‌ها به جمهوری اسلامی رأی دادند و خواسته خود را در تاریخ ایران اسلامی ثبت و مستند کردند.

برگزاری همه‌پرسی برای تعیین نظام آینده پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک اقدام بدیع و بی‌نظیر سیاسی با ابتکار امام خمینی (ره) بود که مردم نیز در برابر شعارهای پر زرق و برق شرق و غرب و نظام‌هایی که آن‌ها معرفی می‌کردند، به مدل و الگوی جدید برای حکمرانی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی رأی دادند و «جمهوری اسلامی» را برگزیدند.

اکنون که ۴۴ سال از برگزاری آن همه‌پرسی بزرگ و بی‌نظیر می‌گذرد، مردم شریف ایران اسلامی همچون روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی، معتقد و امیدوار به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی هستند و آن را در برابر الگوهای غربی و شرقی برتر می‌دانند؛ مشارکت مردم در انتخابات‌های متعدد و راهپیمایی‌های مختلف همچون روز ۲۲ بهمن نشانگر این اعتقاد و امیدواری است.

شورای نگهبان به عنوان پاسدار قانون اساسی و بنا بر وظیفه‌ای که برای حراست از جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برعهده دارد، روز جمهوری اسلامی را گرامی می‌دارد و به دشمنان و بدخواهان این نظام یادآور می‌شود که مسیر پیشرفت مردم بزرگ ایران اسلامی و نظام جمهوری اسلامی متوقف‌شدنی نیست.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید