کد خبر: 393277
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

۱۹۹ واحد مسکونی نوسازی شده در بافت فرسوده اصفهان افتتاح می‌شود

به گزارش قم پرس، علیرضا قاری‌قرآن اظهار داشت: به مناسبت سوم خردادماه (سالروز آزادی خرمشهر) پنج هزار و هشت واحد مسکونی نوسازی شده توسط مردم در بافت‌های فرسوده ۶۷ شهر کشور افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم، آئین افتتاح و بهره‌برداری از ۱۹۹ واحد مسکونی نوسازی شده مردمی در بافت‌های فرسوده استان اصفهان از مجموعه پروژه‌های در دست اقدام این استان، همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نوسازی برای احداث این واحدها پرداخت شده است، ابراز داشت: واحدهای نوسازی شده در ۶۵ پروژهِ تعریف شده در محدوده‌های بافت فرسوده شهری استان شامل شهرهای اصفهان، کاشان، شهرضا، آران و بیدگل، خمینی شهر، مبارکه، نطنز، گلپایگان و نجف آباد احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۴ شهر استان اصفهان بافت فرسوده مصوب دارند؛ اضافه کرد: وجود نقشه بافت فرسوده مصوب کمک می‌کند تا بتوانیم از اعتبارات دولتی برای بهسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنیم.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: در استان اصفهان بر اساس مطالعات و تحقیقات میدانی انجام شده بالغ بر ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهری در زمره بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارد که این میزان بیش از ۱۰ درصد محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری کل کشور را شامل می‌شود.

وی گفت: هفت هزار و ۳۷۹ هکتار از این پهنه‌ها به بافت فرسوده شناسایی شده، سه هزار و ۷۸۳ هکتار به سکونت گاه‌های غیررسمی شناسایی شده و سه هزار هکتار به بافت‌های تاریخی اختصاص دارد.‌

دبیرسرویس: #جوادمحمدی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.