کد خبر: 393343
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

مردم باید اثرگذاری موسیقی نیروهای مسلح را مشاهده و لمس کنند

به گزارش قم پرس مراسم اختتامیه جشنواره ملی ترنم فتح و ترنم حماسه دیروز چهارشنبه ۳ خرداد در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار محمدقاسم ناظر، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ابتدای این‌مراسم گفت: در دوران دفاع مقدس، موسیقی نظامی، با اجرای سرودهای انقلابی و مارش‌های نظامی مشغول خدمت به اجتماع و آحاد ملت بود، در ابتدایی‌ترین روزهای جنگ تحمیلی، هنرمندان مانند سایر مردم برای حفظ سرزمین و مقدسات خود در مقابل دشمن ایستادند.

وی افزود: امروز درک درستی از اهمیت و ارزش موسیقی نظامی وجود دارد و جشنواره ملی ترنم فتح قطعاً می‌تواند تأثیر قابل توجهی در پیشرفت موسیقی نظامی داشته باشد. جشنواره ترنم فتح باعث تشویق، ترغیب و تقویت گروه‌های رزم نواز نیروهای مسلح می‌شود. مردم باید اثرگذاری موسیقی نیروهای مسلح را از نزدیک مشاهده و لمس کنند به همین دلیل با همکاری سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس تلاش کردیم این آئین را با رویکرد مردمی برگزار کنیم.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه گفت: ظرفیت‌های زیادی در هنر موسیقی نیروهای مسلح وجود دارد و برگزاری این جشنواره باعث کسب و بروز این استعدادهای نهفته خواهد شد، سرود از مردمی‌ترین تولیدات هنری است که با طیف وسیعی از مردم ارتباط برقرار می‌کند.

سردار ناظر، گفت: سرود قابلیت فوق العاده‌ای برای بازی کردن احساسات جمعی و ملی یک ملت دارد. عامل ایجاد وحدت کلمه و شورآفرینی در نیروهای مردمی و راهپیمایی بوده و سرودهای انقلاب اسلامی به حدی تأثیرگذار و عمیق بوده‌اند که اگر امروز سرودهای انقلاب را از حافظه تاریخی خود پاک کنیم بخشی از خاطره‌ مشترکمان را از یاد می‌بریم. جشنواره ترنم حماسه می‌تواند در راستای اهمیت اجرای سرود نقش به سزایی داشته باشد و باید خداقوت گفت به دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره که گامی بلند در ارتقای کیفی و کمی سرود برداشته‌اند.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.