کد خبر: 393351
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

اشتباهات فاحش در جام تختی/تصمیات جنجالی داوران حاشیه ساز شد

به گزارش قم پرس دومین و روز پایانی چهل و سومین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در ارومیه صبح جمعه در حالی ادامه دارد که اشتباهات فاحش داوری موجب ایجاد حاشیه‌های زیاد و درگیری تماشاگران و ورود نیروهای انتظامی برای آرامش جو سالن مسابقات کشتی تاکنون شده است.

در یک اقدام عجیب در مبارزه بین کشتی عراقی و ایرانی در وزن ۷۴ کیلوگرم عراقی‌ها، کشتی گیر وزن ۸۶ کیلوگرم خود را به میدان فرستادند که این موضوع پس از ۳ دقیقه مبارزه برای داوران روشن شد.

در این مبارزه حسن عباسپور کشتی گیر ایران در وزن ۷۴ کیلوگرم باید برابر مصطفی سلمان از عراق به میدان می‌رفت اما در شرایطی که تا پایان ۳ دقیقه نخست مبارزه ۳ بر یک از حریف خود عقب بود، داوران متوجه شدند عراقی‌ها به جای کشتی گیر وزن ۷۴ کیلوگرم خود، کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوگرم شأن را به میدان فرستاده‌اند.

پس از این اتفاق مبارزه بار دیگر میان عباسپور و کشتی گیر وزن ۷۴ کیلوگرم عراق برگزار شد که این بار عباسپور با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید.

در یک مسابقات همچنین در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز کشتی گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشور بعد از شکست ناباورانه در مبارزه نخست، اعتراض شدیدی را به نحوه قضاوت داوران داشت؛ اعتراضی که در نهایت به صدور رأی تجدید مبارزه منجر شد.

مبارزه وزن ۱۲۵ کیلوگرم بین امین طاهری و مرتضی جان محمدی با حاشیه همراه بود. طاهری در حالی که ۹ بر صفر از جان‌محمدی پیش بود، در لحظات پایانی به دلیل اشتباهی که خودش داشت، ضربه فنی شد. پس از این موضوع علیرضا رضایی، مربی طاهری به داوران اعتراض کرد که مورد قبول واقع نشد و حتی طاهری نیز در کنار میز رئیس تشک نیز رفت که رضایی او را به بیرون هدایت کرد.

در ادامه طاهری دوباره در کنار میز رئیس تشک حاضر شد و حتی درگیری لفظی نیز پیدا کرد. در ادامه هیئت ژوری، فیلم کشتی را بررسی و گوینده سالن نیز اعلام کرد که کشتی طاهری برابر حریفش تجدید خواهد شد.

فردین معصومی که به عنوان مربی فرزندش امیررضا در این مسابقات حضور دارد اعتراض شدیدی به رأی هیئت ژوری داشت. با اعلام این رأی، فضای سالن برای لحظاتی متشنج شد که در نهایت آرامش برقرار شد.

پس از اعلام این رأی، فردین معصومی که فرزندش امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم این مسابقات کشتی می‌گیرد و امین طاهری یکی از رقبای اوست، خود را به کنار میز داوران رساند و شدیداً به این موضوع معترض شد.

منبع : مهر

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.