کد خبر: 393726
۰
۰
نسخه چاپی

افزایش هماهنگی‌ها برای برگزاری مراسم اربعین امسال

به گزارش قم پرس احمد وحیدی وزیر کشور در نشست خبری خود با عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق که در رأس هیئت بلندپایه به تهران سفر کرده است، در خصوص موضوعات مطرح شده در مذاکرات دو کشور، گفت: ما امروز میزبان برادر عزیزم عبدالامیری الشمری بودیم که موضوعات مختلف مورد علاقه دو کشور مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: ما در بهترین شرایط روابط دوجانبه میان ایران و عراق هستیم و در جلسه‌ای که داشتیم در خصوص مسائل امنیتی مورد علاقه دو طرف، مسائل تروریستی، مبارزه با مواد مخدر، جرایم سازمان یافته و قاچاق سلاح و همچنین هماهنگی در خصوص موضوع مهم اربعین که توسط وزارت کشور عراق دنبال می‌شود، بحث شد و از مسائل مهم مورد گفتگو و توافق دو کشور بود که ان شاء الله موجب سهولت حرکت زائرین اربعین خواهد شد.

وزیر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: باید مرزهای دو کشور آمادگی لازم را داشته باشند و ۶ مرز برای ورود و خروج زائرین در مرز عراق در نظر گرفته شده است که قرار شد مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته باز باشد، زیرا در سال گذشته شبانه روزی نبود. برای سهولت گذر از مرز، از گذرنامه‌های خاصی تهیه و استفاده خواهد شد، همچنین برای حمل و نقل و راحتی سفر مسافرین در داخل عراق، دوستان عراقی آمادگی خود را به خوبی اعلام داشته اند که امیدواریم در مراسم اربعین امسال انجام شود.

در ادامه، عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق در این نشست خبری و در جمع خبرنگاران، گفت: با دعوت کریمانه برادر عزیزم سردار احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در رأس هیئتی بلندپایه به تهران آمدیم تا در خصوص مسائل مشترک دو کشور به خصوص مراسم اربعین، هماهنگی جهت مقدمات آن و رفع مشکلات سال گذشته، گفتگو و هماهنگی داشته باشیم.

وی افزود: جهت حل مشکلات زائرین که در سال گذشته با آن روبرو بودند، رایزنی کردیم و همان طور که می‌دانید کنترل مرز ۱۵۴۸ کیلومتری میان ایران و عراق که دارای بخش‌های آبی، زمینی، صعب العبور و کوهستانی است، نیازمند هماهنگی‌های بیشتر میان دو کشور است.

وزیر کشور عراق گفت: ضرورت دارد در مرز دو کشور استحکامات و نظارت بیشتری صورت بگیرد، همچنین لازم است تبادل اطلاعات افزایش یافته و برای مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان که از مرزهای دو کشور استفاده می‌کنند، نیازمند افزایش تبادل اطلاعات و آموزش‌ها هستیم.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید