کد خبر: 393802
۰
۰
نسخه چاپی

اولین نشست هم‌اندیشی موزه داران استان قم در موزه فاطمی برگزار شد

نخستین نشست هم‌اندیشی موزه‌داران استان قم با حضور مدیران موزه‌ها و مسئولان مجموعه‌های میراثی و خانه‌های تاریخی استان قم با هدف افزایش تعاملات و همکاری‌ها در تالار عترت موزه فاطمی تشکیل شد.

به گزارش قم پرس ; مناسبت دهه کرامت با دعوت موزه آستان مقدس فاطمی، نخستین نشست هم‌اندیشی موزه‌داران استان قم با شرکت مدیران موزه‌ها و مسئولان مجموعه های میراثی و خانه‌های تاریخی استان قم در تالار عترت موزه فاطمی تشکیل شد.

این برنامه با هدف افزایش تعاملات بین موزه‌ای، هم‌افزایی و همسویی موزه‌ها و موزه‌واره‌های شهر مقدس قم، با شرکت ۲۵ نفر از مسئولان و کارشناسان از ۱۰ موزه، خانه‌موزه و مجموعه تاریخی و میراثی قم، به ابتکار و میزبانی موزه فاطمی برگزار شد.

گفتنی است موزه داران قم پس از شرکت در آیین سنتی خطبه خوانی خدام بارگاه فاطمی، با روایتگری مسئول موزه فاطمی از گنجینه‌ها و آثار نمایش‌یافته‌ی موزه فاطمی بازدید کردند و در راستای تعامل و همکاری بیشتر، در دو جلسه به تبادل نظرات و تجربیات پرداختند‌.

مدیران و کارشناسان موزه دین و زندگی مسجد جمکران، موزه سنگ، مورزه دفاع مقدس، موزه مردم شناسی در خانه تاریخی زند، خانه موزه علوم و فنون آموزش و پرورش، خانه موزه شهیدان زین الدین، موزه تاریخ طبیعی قم، موزه مراجع عظام، موزه امام علی علیه السلام وابسته به دفتر آیت الله سیستانی، مجموعه فرهنگی تاریخی ملاصدرا در کهک و همچنین تعدادی از مدیران و کارشناسان اداره میراث فرهنگی به این برنامه دعوت شده بودند.

با توجه به استقبال مدعوین از ابتکار موزه فاطمی در برگزاری این نشست، حاضران بر تداوم برگزاری جلسات بین موزه ای و اتخاذ رویکردهای همسو و انجام برنامه های مشترک و موثر تاکید و توافق کردند.

حجت الاسلام مشکاتی رئیس موزه فاطمی در این رابطه گفت: موزه آستانه قم به عنوان تنها موزه تاریخی هنری استان قم، اولین موزه عمومی ایران، اولین موزه وقفی جهان اسلام، باسابقه ترین و غنی ترین موزه قم می تواند در جایگاه موزه‌ی‌مادر و نخستین موزه محتواگرای توحیدمحور در عرصه موزه داری و میراث فرهنگی کشور نقش فعال و الگویی را ایفا کرده و الهام بخش سایر موزه های قم و ایران اسلامی در زمینه شیوه موزه داری محتواگرا و اسلامی باشد.

اولین نشست هم‌اندیشی موزه داران استان قم در موزه فاطمی برگزار شد
اولین نشست هم‌اندیشی موزه داران استان قم در موزه فاطمی برگزار شد
اولین نشست هم‌اندیشی موزه داران استان قم در موزه فاطمی برگزار شد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید