کد خبر: 393812
۰
۰
نسخه چاپی

دیدار صمیمی سرپرست حجاج ایرانی با زائران کشورمان در مدینه منوره

به گزارش قم پرس، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ظهر امروز پنجشنبه به همراه سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به طور سرزده از هتل امجادالسلام در مدینه منوره دیدن کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این بازدید با زائران کاروان ها از استان های اصفهان ، قم و البرز و مدیران و کارگزاران حج که به زائران خدمات ارائه می دهند در فضایی گرم و صمیمی گفتگو کرد.

سرپرست زائران ایرانی درحالی وارد هتل امجادااسلام‌ واقع در نزدیکی مرقد نبی اکرم (ص) شد که زائران کشورمان پس از شرکت در نمازظهر و زیارت مرقد مطهر نبی مکرم اسلام در رستوران هتل مشغول صرف غذا بودند.

در این بازدید که جمعی از مسئولان بعثه و ستاد مدینه حجت الاسلام والمسلمین نواب و رئیس سازمان حج و زیارت را همراهی می کردند نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن گفتگو با زائران، توصیه ها و تذکراتی را به مسئولان حج و مدیر مجموعه این هتل گوشزد کرد.

دیدار صمیمی سرپرست حجاج ایرانی با زائران کشورمان در مدینه منوره

در این دیدار، سیدمحمد رضا منصوری از اساتید دانشگاه اصفهان خود را به سرپرست حجاج ایرانی رساند و از کیفیت غذا گله کرد و حضور حجت الاسلام والمسلمین نواب را در جمع زائران و شنیدن درخواست هایشان موجب دلگرمی آنان دانست.

خانم ها زهره سادات میر محمد صادقی و مائده ربانی نیز به برخی مشکلات هتل و نبود معینه برای پاسخ به سوالات شرعی بانوان اشاره کردند که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از رئیس ستاد مدینه خواست که موارد مطرح شده را بررسی و اگر به ارائه خدمات مربوط می شود حل کند.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین با گشاده رویی اشاره کرد که در سالهای اخیر بدلیل تخریب های وسیع صورت گرفته، کمبود هتل در مدینه وجود دارد و هتل محل اسکان شما با وجود مشکلاتی که اشاره شد یکی از نزدیکترین هتل ها به حرم پیامبراکرم (ص) است.

وی از مسئولین مربوطه خواست که معینه برای پاسخگویی به سوالات بانوان زائر نیز به این هتل اعزام شود.

بر پایه این گزارش، حامد کاشانی زائر اصفهانی نیز که به جای برگزاری جشن عروسی به همراه همسر خود به حج مشرف شده است خواستار ارائه توصیه اخلاقی از امیرالحاج ایران شد که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان توصیه هایی اظهار داشت: از خداوند بخواهید حال که حج قسمت شما شده است با درس آموزی از اخلاق و سیره نبوی زندگی شادی را در کنار هم داشته باشید.

بازدید از درمانگاه هتل امجاد اسلام بخش پایانی این برنامه بود و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با توضیحات دکترحبیب مقدم مسئول این درمانگاه در جریان نحوه ارائه خدمات به زائران قرار گرفت.

دکترمقدم گفـت: این درمانگاه با چهار پزشک عمومی ، یک نفر متخصص طب اورژانس و سه پرستار ۲۴ ساعته فعال است و روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر مراجعه کننده دارد.

دیدار صمیمی سرپرست حجاج ایرانی با زائران کشورمان در مدینه منوره

برپایه این گزارش ، دراین بازدید که بیش از یک ساعت طول کشید مدیرمجموعه هتل امجادالسلام که مسئولیت فراهم کردن زمینه آسایش زائران را برعهده دارد توضیحاتی درباره اقداماتی که تاکنون انجام گرفته است ارائه کرد.

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت نیزپس از شنیدن درخواست ها و پیشنهاداتی که زائران مطرح می کردند ، اظهار داشت: مجموعه خدمتگزاران حج باید ارائه خدمات بهتر و شایسته تر به حجاج ایرانی را در اولویت قرار دهند و به نحوی عمل کنند که زائران بعد از اینگونه بازدید ها احساس کنند تغییراتی ایجاد شده است.

درهتل امجادالسلام نزدیک به ۶۷۰ زائر از ۵ کاروان از استان های اصفهان، البرز و قم مستقر هستند و زائران این کاروان ها پس از ۵ روز اقامت در مدینه النبی و زیارت بارگاه نبوی و جنت البقیع به مکه می روند.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید