کد خبر: 393858
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

حمایت ۵ هزار میلیارد ریالی از صندوق‌های توسعه صنایع خلاق

به گزارش قم پرس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی در آیین افتتاح و آغاز به کار مرکز نوآوری و خانه خلاق هزاره که در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار شد، با اشاره به نقش صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی در اعتلای ابعاد معنوی انسان، افزود: ما دو وجهه نیازهای جسمی و نیازهای روحی داریم. کمبود برخی از این نیازها در زمانی کوتاه و حتی کم‌تر از یک روز احساس می‌شود ولی برخی دیگر از این نیازها از نوعی هستند که شاید تا مدت‌ها نسبت به آنها احساس کمبود نکنیم. نیازهایی از جنس معنوی و روحی.

دهقانی ادامه داد: نتیجه این شده است که بشر برای حل نیازها به نوآوری‌هایی روی آورده است که به جسم آدمی خدمت می‌کنند. در این زمینه نیز به پیشرفت‌های خوبی دست یافته و امروزه در هر زمینه‌ای شاهد فناوری‌های پیشرفته هستیم. اما آن چه بشر از آن غافل مانده‌، نیازهای روحی است چرا که کمبود آن در کوتاه مدت حس نمی‌شود اگر تا مدت طولانی هم به آن توجه نشود، شاید پیامد آن حس نشود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری با اشاره به اینکه در گذشته شاید کمتر به نیازهای روحی بشر توجه شده است، گفت: اما نیاز به تعالی در انسان یک نیاز دایمی و مهم است. قرن اخیر؛ قرن توسعه اقتصاد خلاق و شرکت‌های خلاق و تولیدکنندگان محتوای متناظر با روح آدمی است و در آینده‌ای نزدیک بزرگ‌ترین کمپانی‌های دنیا کمپانی‌هایی خواهند بود که محتوا تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین رقابت آینده کمپانی‌ها این است که تا چه اندازه توجه و زمان را از مخاطبان کسب می‌کنند بر این نکته تاکید کرد که باید به حوزه تولید محتوا توجه ویژه و نگاهی عمیق‌تر داشته باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری گردشگری را زاییده و مقوله‌ای طراحی شده توسط بشر در اعصار و زمان‌های بسیار دور دانست و گفت: این مقوله در هر عصری به کمک فناوری و نوآوری توسعه یافته‌تر شد. اگر دقت کنیم گردشگری موضوعی است که از ابتدای خلقت بشر وجود داشته است؛ اما در هر دوره فناوری‌ها به ارتقای محتوای آن کمک کرده‌اند.

دهقانی صنعت گردشگری در دنیا را یک صنعت پیشرو و پردرآمد خواند و عنوان کرد: در ایران نیز ظرفیت‌های زیادی برای توسعه گردشگری وجود دارد که منطقه عباس‌آباد به صورت بالقوه دارای توانمندی و بازاری بزرگ در این زمینه است.

وی همچنین گفت: منطقه عباس آباد را یک منطقه فرهنگی و گردشگری می‌دانیم. ما اعتقاد داریم منطقه فرهنگی با مرز محصور نمی‌شود و مرز فیزیکی ندارد و اگر این منطقه محتواهایی را عرضه کند که در سطح داخلی و بین‌المللی قابل توجه و عرضه باشد؛ اصلا عجیب نیست. این منطقه با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند برای تولید محتوا و خلق ارزش افزوده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق یک فرصت ویژه محسوب شود.

آیین افتتاح این مجموعه با حضور روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصادی دانش بنیان رییس جمهوری، سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، تعدادی از اعضای شورای شهر تهران و اصحاب رسانه برگزار شد.

خانه خلاق هزاره با ۲۰۰۰ متر زیربنا و ۲۵ اتاق اداری، ظرفیت پذیرش ۱۲۰ نفر را دارد. افراد مستقل، خویش‌فرما، استارتاپ‌ها و… می‌توانند با رزرو یک میز کار یا اتاق به صورت اشتراکی در این محل به فعالیت‌هایشان بپردازند.

خبرنگار: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.