کد خبر: 393930
۰
۰
نسخه چاپی

عزت زمانی:۸۵ درصد بانوان معتقدند کشف حجاب به نفع امنیت جامعه نیست

به گزارش قم پرس امروز در محل معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نشست خبری ستاد حجاب و عفاف سازمان تبلیغات برگزار شد.

حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست اظهار داشت: مقام معظم رهبری از ابتدای بروز پدیده کشف حجاب و تلاش دشمن برای دوگانه‌سازی و دوقطبی کردن جامعه شاهد بودیم که فرمودند تبیین و یکپارچگی جامعه و پرهیز از دوقطبی‌سازی مهم است بر همین اساس سازمان تبلیغات و جامعه مبلغین درباره حجاب این مسیر را پیش گرفتند.

وی به محور فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی که فعالیت‌های ایجابی درباره تبیین ضرورت حجاب و آفات گسترش بی‌حجابی در حوزه خانواده و امنیت اجتماعی است، اشاره کرد و گفت: مواجهه جامعه مبلغین با چنین پدیده‌هایی دو دسته است که شامل اقدام مستقیم و غیرمستقیم می‌شود. برای مثال یکی از آن اقدامات برگزاری جشن تکلیف بود که سال گذشته صورت گرفت و با استقبال پر شور دختران و همچنین مادران مواجه و مورد توجه جامعه فرهنگی کشور قرار گرفت و بارها در نقاط مختلف کشور برگزار شد. یکی از همین برنامه‌های جشن تکلیف برگزاری جشن فرشته‌ها بود که در محضر مقام معظم رهبری صورت گرفت. آثار غیر مستقیم این اقدامات و فعالیت‌ها به مرور زمان در جامعه رخ نشان خواهد داد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دشمن برای تخریب باورهای مردم سرمایه گذاری‌های کلانی انجام داده و با ابزارهای مختلفی که در دست دارد برنامه و طرح‌های خود را دنبال می‌کند، اظهار داشت: با توجه به اقدامات دشمن لازم است سرمایه گذاری جدی در حوزه فرهنگی انجام شود. سازمان تبلیغات اسلامی سال گذشته در حوزه جمعیت محصولات بسیاری تولید کرد اما به دلیل آنکه از نظر مالی حمایت نشد این مهم به امسال موکول شد. امیدواریم مسؤولان همانطور که در زمینه‌های اقتصادی جدیت دارند در زمینه فرهنگ نیز حمایت لازم را داشته باشند.

بخش مهم جشنواره گوهرشاد حمایت از فعالان مردمی در زمینه حجاب است

حریزاوی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ مسؤولان برنامه‌ریزی داشته باشند و از نهادهایی که فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام می‌دهند حمایت کنند انتظار حمایت جدی از دولت در زمینه فعالیت‌های تبلیغی در زمینه حجاب و خانواده را داریم‌. برای مثال یکی از اقدامات که رویداد ملی گوهرشاد است و برنامه‌های متنوعی برای آن تدارک دیده شده است. تاکید می‌شود بخش مهمی از آن مربوط به حمایت از فعالان مردمی در زمینه حجاب می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام غلامرضا عزت زمانی معاون فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد فرهنگی و تبلیغی است که در حوزه دین فعالیت می‌کند. یکی از محورهای فعالیت این نهاد به موضوع مهم زن و حجاب اختصاص دارد؛ در این حوزه سازمان فعالیت‌ها و اقدامات خوبی انجام داده است.

عزت زمانی به اقدام پژوهشی پژوهشکده باقر العلوم که در زمینه افکار سنجی مساله حجاب صورت گرفته اشاره و تصریح کرد: در این اقدام پژوهشی جمع قابل توجهی از مردم حجاب را یک امر دینی و رعایت آن را بر مردم واجب می‌دانستند و براساس آمار قریب به ۸۵ درصد بانوان معتقد هستند که کشف حجاب به نفع امنیت جامعه، خانواده و زنان نیست و باید حدود رعایت شود. این نشان از ریشه دینی و اعتقادی جامعه دارد.

معاون فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی درباره تدوین سند مساله شناسی حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: دو سال پیش سازمان تبلیغات اسلامی ذیل شورای سیاست گذاری حجاب و عفاف وزارت کشور موظف شد فعالیت‌های ایجابی و فرهنگی خود را در این حوزه در دستور کار قرار دهد بر همین اساس مجموعه نهادهای فرهنگی را گرد هم آورد و نتیجه آن نشست‌ها سند مساله شناسی حجاب و عفاف بود. در این سند به محورهای گوناگونی پرداخته شد.

حجاب میوه سبک زندگی است

وی درباره طرح ملی گوهرشاد خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهمی که با هم افزایی دستگاه‌ها انجام می‌شود طرح گوهر شاد است که سال گذشته رویداد آن در تهران برگزار شد و قرار شد که به صورت ملی برگزار شود و امیدوار هستیم در این طرح در حوزه ملی و استانی برگزار شود. این یک جشنواره فرهنگی کلان به شمار می‌رود. بخش مهم جشنواره گوهرشاد حمایت از فعالان مردمی در زمینه حجاب است.

در ادامه حجت الاسلام محمد جنتی مدیر کل امور مبلغین و مساجد به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: ما در سازمان در مساله حجاب مبانی را به عنوان راهبردهای اصلی پرداختن به این موضوع طراحی و نقشه راهی را ترسیم کردیم.

وی نقش‌آفرینی مردم در موضوع حجاب را مهم دانست و افزود: ما در سازمان تبلیغات اسلامی کارمان حمایت از نقش‌آفرینی مردم در زمینه حجاب است. هر اتفاقی که قرار باشد رقم بخورد باید در اذهان عمومی روایت خوبی پیدا کند؛ معتقدیم کارهای خوبی در زمینه حجاب در سطح جامعه صورت می‌گیرد اما دیده نمی‌شوند و روایت خوبی از آن‌ها وجود ندارد.

جنتی تقویت مبانی و زیرساخت‌های حجاب را ضروری دانست و با بیان اینکه اگر این بخش از مسئله درست تقویت شود ضرورت حجاب در جامعه مشخص می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین کارها این است که ظرفیت‌های رسانه‌ای برای نمایش اتفاقات کنش‌گران فرهنگی حجاب در سراسر کشور فعال شود.

مدیرکل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی، تولید ایده برای خلق اتفاقات جدید در قالب رویدادهای مختلف را یکی از برنامه‌های این سازمان معرفی کرد و گفت: در یک اتفاق ملی برنامه‌هایی برای هم‌افزایی و هم‌فکری تدارک خواهیم دید تا ایده‌های خوب و مؤثر در زمینه حجاب به اشتراک گذاشته شود.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید