کد خبر: 393984
۰
۰
نسخه چاپی

همایش امام خمینی و نیایشدر مدینه برگزار شد

به گزارش قم پرس، درگرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام امت، همایش «امام خمینی و نیایش»

با حضور پرشور زائران ایرانی و مسئولان حوزه حج و زیارت به همت بعثه مقام معظم رهبری در شهر پیامبر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سخنران ویژه این همایش بود که به بیان ابعاد شخصیتی و آثار نگاه فراگیر امام پرداخت و از امام راحل بعنوان مربی اخلاق مداری در جامعه اسلامی یاد کرد.

وی از امام امت بعنوان فقیهی برجسته، استاد به نام اصول، فقه، فلسفه، عرفان و تفسیر نام برد و تصریح کرد: سخنان آن عالم فرزانه درباب اخلاق تاثیر شگرفی در دنیا گریزی افراد داشت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت وصیت نامه حضرت امام و دیوان اشعار آن عالم زبانی را نشاندهنده تسلط فوق العاده ایشان در حوزه هنر و نویسندگی عنوان و تصریح کرد: امام در حوزه سیاست نیز یگانه دوران بود و نهضت اسلامی را مدیریت و با مراقبت هدایت مردم به پیروزی رساند.

وی در ادامه تدبیر امام امت در دفاع از کیان کشور و ناکامی دشمن را یادآور شد و گفت: امام به ما آموخت با پشتکار انقلابی به جلو حرکت کنیم و پیشرفت های نظام حاصل اندیشه های والای آن مرد خدا و مقام معظم رهبری است.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین به نقش دعا در ساختن شخصیت معنوی انسان اشاره کرد و گفت: در وصیت نامه امام راحل عظیم الشان آمده ما مفتخریم که ادعیه حیاتبخش که آن را «قرآن صاعد» می‏خوانند از ائمه‏ معصومین ما است.
وی صحیفه سجادیه را بعنوان یادگار امام سجاد (ع) درس زندگی دانست و افزود: امام که در مقابل آمریکا و در مبارزه با دشمن توفنده سخن می گوید از ادعیه صحیفه سجادیه انرژی و الهام گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین نواب نقش هدایت و انسان سازی ادعیه را یادآور شد و با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم (ع) در کنار کعبه برای نسل خود دعا کرد، به زائران توصیه نمود در مسجدالحرام و در جوار کعبه قرائت دعای مکارم الاخلاق، دعای والدین و دعا برای فرزندان دعاهای ۲۰ و ۲۴ و ۲۵ صحیفه سجادیه را فراموش نکنند.
برپایه این گزارش، در این همایش حجت الاسلام والمسلمین سید محمد تقی حسین زاده در موضوع وحدت جهان و جهان نوین، دکتر مهدی روحانی نژاد استاد دانشگاه تحت عنوان امام خمینی، توسعه و علوم فناوری و خانم دکتر زهرا طباخی نژاد پیرامون احساس تعلق، امید به آینده، اعتماد به نفس، آرمانی برای مبارزه و ماموریت همیشگی سخن گفته و سالروز ارتحال امام راحل عظیم الشان را روز تجدید بیعت با آن عالم فرزانه عنوان کردند.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید