کد خبر: 394159
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

پیشرفت کُند نهضت ملی مسکن در شوش / وعده‌های مسئولان محقق نمی‌شود

به گزارش قم پرس خانه دار شدن یکی از نیازهای اساسی هر خانواده‌ای به شمار می‌رود و امروزه این نیاز به یک آرزو تبدیل شده است؛ افزایش لحظه‌ای قیمت مسکن و بالا رفتن سرسام‌آور قیمت اجاره‌بهای هر فردی در جامعه به خصوص جوانان را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

ساخت یک میلیون واحد مسکونی در یک سال، مهم‌ترین شعار سید ابراهیم رئیسی در انتخابات بود که باعث ایجاد امید در جامعه شد؛ دولت جدید برای اجرایی شدن هر چه سریع‌تر این وعده‌ها از روزهای اول آغاز کار دولت دست به کار شده و طرح «جهش مسکن» یا همان «نهضت ملی مسکن» را در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار داد.

این در حالی است که طولانی شدن پروسه واگذاری زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شوش باعث نارضایتی شهروندان شده و در این راستا ضرورت دارد تا وزارت راه و شهرسازی برای حل این مشکل ورود کند.

خبرگزاری مهر با گزارشی تحت عنوان «شوش زمین ندارد / طرح «نهضت ملی مسکن در شوش اجرا نمی‌شود» خواستار پیگیری و رفع مشکل شد که فرماندار سابق شوش در مصاحبه خبری از رفع این مشکل خبر داد اما تاکنون این مشکل برطرف نشده است.

شوش همچنان درگیر تأمین زمین است

نماینده مردم شوش و کرخه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نهضت ملی مسکن در شهرستان شوش وضعیت خوبی ندارد در حالی که شهرهای همجوار پیشرفت نسبتاً خوبی در این نهضت دارند ولی شوش همچنان درگیر تأمین زمین برای این پروژه مهم است.

محمد کعب عمیر گفت: از مسئولان متولی امر در شهرستان شوش انتظار می‌رود که مشکلات نهضت ملی مسکن را به صورت ویژه در نشست‌های مستمر برطرف کنند تا هرچه سریع‌تر کلنگ آغاز این نهضت در شوش به زمین زده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: بیش از یکسال است که مشکل زمین این طرح کماکان در شوش برطرف نشده و اگر این مشکل در سطح شهرستان قابل حل شدن نیست باید مسئولان استانی یا کشوری پیگیر رفع این مشکل باشند.

وی با انتقاد از وضعیت کُند روند اجرایی نهضت ملی مسکن در شهرستان شوش اظهار کرد: از فرماندار شوش که به عنوان رئیس شورای مسکن است، انتظار می‌رود که این موضوع را در اولویت کاری قرار داده و در یک بازه زمانی مشخص مشکل زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن در این شهرستان را برطرف کند.

فقط یک شهر خوزستان مشکل تأمین زمین ندارد!

محمود عیدانی، سرپرست فرمانداری شهرستان شوش در واکنش به پیشرفت کند نهضت ملی مسکن در شهرستان شوش و نارضایتی شدید مردم در پاسخی کوتاه گفت: شهرهای خوزستان به جز شهر دزفول در نهضت ملی مسکن به‌خاطر تخصیص زمین مشکل دارند.

به گزارش مهر، تلاش خبرنگار برای گفت‌وگو با رئیس شورای مسکن شهرستان شوش و دیگر مسئولان متولی برای پیگیری از آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن بی‌نتیجه بود.

دبیرسرویس: #جوادمحمدی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.