کد خبر: 394194
۰
۰
نسخه چاپی

سیدعباس حسینی: برای برگزاری حج باصلابت به کمک روحانیون نیاز داریم

به گزارش قم پرس دومین نشست خادمان فرهنگی حج نمنع ۱۴۰۲ صبح امروز چهارشنبه (۱۷ خرداد) در شرایطی برگزار شد که سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت بدون اعلام قبلی در این نشست حضور یافت تا شنونده مشکلات و دغدغه های روحانیون و خادمان فرهنگی باشد.

رئیس سازمان حج و وزیارت که ساعاتی قبل وارد مکه مکرمه شده بود در این نشست شنونده مشکلات ۱۳۰ نفر از خادمان فرهنگی کاروان های مستقر در مکه بود و ضمن یادداشت مشکلات مطرح شده از سوی آنها، بر رفع موانع و کمبودهای زائران در سریعترین زمان ممکن تاکید کرد.

سیدعباس حسینی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای برگزاری حج امسال و تلاش هایی که برای رفاه و آسایش زائران ایرانی صورت گرفته است گفت: سازمان حج و زیارت و بعثم مقام معظم رهبری تمام توان و انرژی خود را گذاشتند تا با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم، بهترین حج را برای زائران ایرانی رقم بزنیم.

وی با بیان این که قطعا مشکلات و کمبودهایی هم وجود خواهد داشت گفت: برای این که بتوانیم در مرحله اجرایی و عملیاتی حج روان و با صلابتی داشته باشیم به کمک خادمان فرهنگی و روحانیون و مدیران کاروان ها نیاز داریم و از همینجا دست یاری به سویشان دراز می کنیم چرا که دغدغه همه ما رفاه و آرامش زائران در ایام حج است.

سیدعباس حسینی: برای برگزاری حج باصلابت به کمک روحانیون نیاز داریم

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به مشکلاتی که در برای پرواز زائران از ایران به مدینه و جده وجود دارد، درخواست برخی مدیران کاروان ها برای تغییر در زمان پروازها را رد کرد و گفت: با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد و زائران هم باید به موقع حضور داشته باشند و اعمالشان را انجام دهند، نمی توانیم چرخه انتقال زائران را برهم بزنیم چرا که با یک تغییر همه دچار مشکل خواهند شد.

سیدعباس حسینی با اشاره به محدودیت هایی که در ایام تشریق برای زائران برای اسکان و سایر موارد وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید از هم اکنون تدابیر لازم برای روزهای تشریق را داشته باشیم و زمینه را برای انجام اعمال مطلوب زائران بدون دغدغه های جانبی فراهم کنیم. این امر به هم افزایی و هم اندیشی برای برنامه ریزی و ارائه خدمات بهتر نیاز دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت یکی از مشکلات ایام تشریق را شرایط سنی برخی زائران عنوان کرد و گفت: مسئولان کاروان ها و روحانیون باید بتوانند شرایطی را فراهم کنند که هم زائران اعمال و مناسک خود را به بهترین شکل انجام دهند و هم در مدت حضورشان در منا و عرفات با مشکل مواجه نشوند.

حسینی در پایان از خادمان فرهنگی خواست از تمام توان خود برای پاسخگویی به مسائل شرعی و فرهنگی زائران استفاده کنند و ابهامات آنها را برطرف کنند تا از حضورشان در سرزمین وحی بهترین و بالاترین لذت معنوی را ببرند.

در این جلسه تعدادی از خادمان فرهنگی و روحانیون مشکلات و دغدغه های کاروان ها را مطرح و خواستار رسیدگی به برخی مشکلات زائران شدند که رئیس سازمان حج و زیارت پس از یادداشت همه مشکلات و کمبودها، دستور رسیدگی سریع و برطرف کردن آنها را به عوامل اجرایی صادر کرد.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید