کد خبر: 394212
۰
۰
نسخه چاپی

ساخت موشک برای کشور یک افتخار بزرگ است

به گزارش قم پرس آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر پنج شنبه در جشن احیا ۲۲۰ واحد راکد صنعتی و تولیدی در آذربایجان شرقی گفت: ساخت موشک افتخار است. ما به اینکه دوستان عزیز امروز محصول موشکی را تولید می‌کنند که دنیا را خیره می‌کند افتخار می‌کنیم.

وی خطاب به فعالان اقتصادی و کارآفرینان نیز گفت: شما هم با احیای صنایع و راه انداختن واحدهای راکد تولید قدرت کردید. امروز کاری که در واحدهای تولیدی صورت می‌گیرد تولید قدرت است، تولید قدرت فقط تولید موشک نیست.

آیت الله رئیسی افزود: شما با کار بزرگی که در احیای واحدها کردید تولید قدرت کردید امیدوارم که واحدهایی که همچنان راکد است به دست توانمند کارگران احیا شود و دولت و مجلس با تمام وجود در این عرصه حمایت مالی و حقوقی و قضائی خواهد کرد.

وی ادامه داد: گروه صنعتی ماشین سازی امروز تولید بسیار بالایی دارد و یکهزار دستگاه ماشین تولید شده و هدف گذاری برای تولید ۲ هزار ماشین خبر خوبی است و نشان می‌دهد انسان‌هایی با اراده‌ای در این مجموعه فعال هستند.

آیت الله رئیسی با قدردانی از تلاش این نیروها، گفت: این شرکت کار زیرساختی برای صنعت می‌کند و صنعت ما نیازمند تولیدات ماشین سازی است و بسیاری از کارخانه‌ها به برکت کار شما نوسازی و تجهیز می‌شوند.

وی افزود: این مجموعه نقش بسیاری در نوسازی صنعت کشور داشته و بسیاری از کارخانه‌های کشور را نوسازی کرده و زیرساخت صنعت کشور است با کارهای نویی که در این مجموعه ارائه می‌شود.

رئیس جمهور از مدیریت شرکت ماشین سازی و مسؤولان خواست با قوت برای تجهیز این مجموعه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت از بخش خصوصی پس گرفته شد، گفت: اگر خصوصی سازی درست انجام می‌شد و آورده برای توسعه کارخانه استفاده می‌شد و نیروهای توانمند بهره مند می‌شدند مخالف نبودیم ولی آنچه که اتفاق افتاد فقط بیکاری کارگران بیشتر و از کار افتادن ماشین‌های مجموعه بود.

آیت الله رئیسی گفت: از این جهت خرسندم که چهره کارگران را متفاوت دیدم و شرایط متفاوت شده است.

وی گفت: کار را شماها انجام دادید من از شما باید تشکر می‌کنم این موفقیت نتیجه اراده شما بود و من و امثال من باید خدمت گزاری کنیم.

آیت الله رئیسی با اشاره به بازدیدش از چند غرفه واحدهای احیا شده و صحبت با صاحبان این صنایع و واحدها، گفت: برخی ۵۰ تا ۳۰۰ نفر کارگر گرفته اند و سخنانشان این بود که در آغاز کار هستند و خط تولید و کارگر را افزایش می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر دولت کمک کند این افراد می‌توانند محصولات بیشتری تولید کنند از این رو باید از فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع حمایت کنیم.

آیت الله رئیسی گفت: آنچه شهدا به ما یاد داده ند و در مکتب آنها یاد گرفتیم آن است که ما می‌توانیم اگر دیروز سنگر در مقابل رژیم صدام بود امروز سنگرما این کارخانه‌ها هستند امروز سنگرها صنایع هستند، دشمن نمی‌خواهد اشتغال و تولید داشته باشیم، دشمن می‌خواهد بیکاری باشد.

وی اظهار کرد: تبریز، آذربایجان و جای جای ایران اسلامی اراده کرده است که استقلال صنعتی و اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

وی خطاب به صاحبان صنایع و کارگران گفت: شما نشان دادید که هم دانش را دارید و هم توانایی، و اگر دانش و توانایی را ضمیمه هم کنید محصول آن ماشینی می‌شود که تولید می‌کنید.

آیت الله رئیسی به احیای واحدهای راکد کشور و بکارگیری ۶۷ هزار نفر اشاره کرد و گفت: دولت حتماً باید حمایت کند زیراکه محصولات تولیدی ایران مشتاقان زیادی دارد و متقاضی برای تولیدات صنعتی ایران بسیار است.

وی به بازید خود از شهرک چرم در تبریز اشاره کرد و گفت: گزارشانی که دوستان دادند دیدیم که ظرفیت‌های بسیاری در این صنعت در تبریز وجود دارد.

وی در مورد نگرانی‌های کارگران هم گفت: نگران نباشید به مدیران گفتم که واحدها را مجهز کنند آینده از آن کارگران است و حقوقی از آنها ضایع نخواهد شد.

وی اظهار کرد: رشد تولید مد نظر رهبر را تحقق می‌بخشیم و مهار تورم را با رشد تولید دنبال می‌کنیم، تولید را افزایش می‌دهیم زیرا تولید داروی بسیاری از مشکلات اقتصادی است، با افزایش تولید صادرات افزایش می‌یابد در نتیجه درآمد بیشتر و تورم کاهشی می‌شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: همانطور که رهبری فرمودند تا به امروز با ایمان و امید پیشرفته ایم و با آن نیز پیش می‌رویم.

وی گفت: با احیای ۲۲۰ واحد راکد صنعتی در آذربایجان شرقی هفت هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده و هزاران شغل نیز با احیای واحدهای دیگر در دست احیا ایجاد خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه احیای گروه صنعتی ماشین سازی اراده کارگران و مدیران است، افزود: در ابتدای راه هستیم و نباید کار را انجام شده و تمام شده بپنداریم.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی استانی صنعتی، کشاورزی، معدنی و گردشگری است، ادامه داد: ۲۵۰ واحد در حوزه‌های دیگر در این استان فعال شده اند به طوری که زمینه برای جذب کارگر بیشتر فراهم شده است تا نرخ بیکاری در استان کاهش یابد.

وی تاکید کرد: نشاط اجتماعی و نشاط خانواده در گرو کار و تلاش است که با احیای واحدهای تولید اتفاق می‌افتد.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید