کد خبر: 394225
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

نشست هم‌خوانی کتاب مثنوی بید و رود برگزار می‌شود

به گزارش قم پرس، نشست هم‌خوانی کتاب «مثنوی بید و رود» دوشنبه ۲۲ خرداد ماه توسط گروه زبان و ادبیات فارسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

اسماعیل منصوری لاریجانی نویسنده و پژوهشگر عرفان اسلامی و سراینده اثر، میرکمال میرنصیری و عطیه مشاهری‌فرد به عنوان دبیر نشست، در این نشست حضور داشته و به ارائه نکاتی می‌پردازند.

مثنوی «بید و رود» که حاوی مقدمه‌ای به قلم دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی است، محاکاتی است از طی طریق سالک الی‌الله که با بیانی استعاری در قالب گفت‌وگوی بید با رود در ۳۱۳ بیت سامان یافته است.

در بخشی از مقدمه منصوری لاریجانی بر این کتاب می‌خوانیم:

مثنوی بید و رود اثر گران بهای برادر خوش طبع و عاشق، جناب آقای میرکمال میرنصیری از رموز و لطایف سرشاری برخوردار است. به‌ویژه گفت‌وگوی بید مجنون با رود که آتش شوق و طلب را در او شعله‌ور می‌سازد و بر تمنای مجنون در کشف راز عشق و اسرار باطنی عالم می‌افزاید، به طوری که کبر و گردن‌فرازی و حسد را بزرگترین مانع سلوک و تحصیل معرفت می‌داند و به عبور از انانیت و خودنمایی دعوت می‌کند. به قول حافظ:

تا فضل و عقل بینی، بی‌معرفت نشینی / یک نکته‌ات بگویم، خود را مبین که رستی

چاپ نخست کتاب مثنوی «بید و رود» سروده میرکمال میرنصیری در ۱۱۰ صفحه و شمارگان دو هزار نسخه توسط انتشارات میرنصیری (که بعدها به الهه شرقی تغییر نام یافت) در سال ۱۳۹۴ منتشر شده است.

این نشست از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.