کد خبر: 338907
۰
۰
نسخه چاپی

آغاز مرحله سوم واکسیناسیون کرونا در قم

به گزارش قم پرس سیامک محبی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه واکسیناسیون عمومی با اولویت سالمندان بالای ۸۰ سال در قم از امروز در مرکز شماره یک واکسیناسیون کرونا آغاز شد، گفت: واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال همه‌روزه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ عصر، با فراخوان مراقبان بهداشت طی تماس تلفنی و در مرکز شماره یک واکسیناسیون کرونا واقع در میدان روح‌الله، جنب دانشکده بهداشت انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا بر اساس کد ملی و سامانه سیب صورت می‌گیرد، همه سالمندان باید قبل از مراجعه برای واکسیناسیون در پایگاه سلامت تشکیل پرونده داده باشند، افزود: اولویت تزریق واکسن با سالمندانی است که پرونده دارند و مراقبان سلامت برای مراجعه آن‌ها به پایگاه تماس گرفته باشند.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۱۰ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در استان قم زندگی می‌کنند که برای واکسیناسیون این جمعیت محدودیتی در تأمین واکسن کرونا وجود ندارد، ادامه داد: تزریق واکسن کرونا به سالمندان بالای ۸۰ سال از ۶ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱۱ اردیبهشت سال جاری ادامه دارد و در مرحله بعد اولویت با سالمندان بالای ۶۰ سال است که به زودی اعلام خواهد شد.

محبی با بیان اینکه مرکز واکسیناسیون کرونا، صبح‌ها ویژه تزریق واکسن به کارکنان بخش بهداشت درمان دولتی و خصوصی، اعضای سازمان نظام پزشکی و سایر اقشار اولویت‌دار از جمله پاک بانان است، گفت: تزریق واکسن پس از ارائه کارت شناسایی معتبر و احراز هویت صورت می‌گیرد.

وی با درخواست از کلیه مشمولان دریافت واکسن مبنی بر رعایت اصول فاصله‌گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل واکسیناسیون، افزود: در حال بررسی وضعیت، امکانات و نیروهای مورد نیاز برای راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون در مناطق مختلف استان هستیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید