تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی در خراسان رضوی کاهش یافت

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ما ، بر طبق آخرین گزارش نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون مناطق قرمز خراسان رضوی به پنج شهرستان کاهش یافته است و ۲ شهرستان نیشابور و قوچان از قرمز به نارنجی تغییر رنگ داده اند و هم اینک وضعیت هیچ شهرستانی در استان قرمز تیره نیست.
بنا بر این گزارش در حال حاضر شهرستانهای سبزوار، مشهد، بینالود، کاشمر و درگز در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند و مناطق زرد در خراسان رضوی به ۱۴ شهرستان شامل کلات، سرخس، تربت جام، باخرز، تایباد، خواف، زاوه، مه ولات، بجستان، فیروزه، خوشاب، جوین، داورزن و جغتای افزایش یافته است.
تعداد شهرستانهای با وضعیت نارنجی در خراسان رضوی نیز کاهش یافته و هم اکنون فقط چناران، قوچان، نیشابور، خلیل آباد، رشتخوار ، گناباد و بردسکن نارنجی هستند.
با احتساب شهرستانهای جدید اینک استان خراسان رضوی دارای ۳۳ شهرستان است.
۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شود.

بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۳۹۱ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ طی شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۲ هزار و ۸۷۵ تن رسید. پنج هزار و ۴۶۱ بیمار بدحال نیز در بخش های آی. سی. یو بیمارسانها بستری هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید