کد خبر: 340085
۰
۰
نسخه چاپی

گلایه های استاد پرهیزگار از عدم رعایت شئون حافظان قرآن در جامعه

به گزارش قم پرس حجت‌الاسلام محمد قمی بعد از ظهر دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با شهریار پرهیزگار قاری و حافظ بین‌المللی قرآن دیدار کرد.

علیرضا نادعلی دستیار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه‌ی ارتباطات فرهنگی انقلاب اسلامی در خصوص این دیدار گفت: در راستای توسعه و بسط ارتباطات فرهنگی انقلاب اسلامی با همراهی حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به دیدار شهریار پرهیزگار حافظ و ترتیل خوان برجسته کشوری رفتیم.

وی ادامه داد: جایگاه علمی و انقلابی بودن استاد پرهیزگار بر همگان محرز است. تأثیر گذاری این استاد حفظ در چند دهه بر نسل‌های مختلف در جامعه قرآنی و غیر قرآنی به خصوص در موضوع حفظ قرآن از مهمترین فعالیت‌های این شخصیت برجسته قرآنی است.

نادعلی با تاکید بر اینکه جلسه بسیار خوب، بانشاط، نورانی برگزار و نکات بسیار خوبی در آن ارائه شد، تصریح کرد: تاکید بر اجرای حفظ بر مبنای تاکید مقام معظم رهبری از اولین درخواست‌های این استاد برجسته حفظ قرآن بود. این فعال قرآنی در مقایسه وضعیت حفظ قرآن با کشورهای دیگر اسلامی که مبانی اسلامی حاکمیتی ندارند، ایران را دچار عقب ماندگی‌های زیادی در حوزه قرآنی علی‌الخصوص حفظ قرآن بر شمرد. در این جلسه بر مطالبه تربیت ده میلیون حافظ قرآن تاکید شد.

گلایه های استاد پرهیزگار از عدم رعایت شئون حافظان قرآن در جامعه

نادعلی با بیان گلایه استاد پرهیزگار گفت: استاد پرهیزگار از کوتاهی‌هایی که در جامعه توسط نخبگان و صاحبان تریبون و سخنرانان و بخش‌های حاکمیتی نسبت به حافظان اتفاق می‌افتد گلایه کرد. این استاد بیان داشت که شأن و شئون حافظان رعایت نشده و جایگاه حافظان را یک امر سطحی قلمداد می‌کنند.انتظار می‌رود جامعه قرآنی در شرایط و مقتضیاتی که در جامعه پیش می‌آید بر اساس مبانی قرآنی موضع گیری های به موقع داشته باشد و از این طریق ادای وظیفه نسبت به ولی خدا و حاکمیت خدا و قرآن را انجام دهد. البته کم کاری نسبت به این امر اتفاق افتاده است.

نادعلی ضمن بیان اهمیت حفظ در بیان حجت الاسلام قمی گفت: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این دیدار آنچه که از سوی صاحبان رسانه‌ها بیان شده و شاید در شأن حافظان قرآن نباشد را مورد نقد و بررسی قرار داد و به ضرورت حفظ قرآن برمبنای روایات تاکید کرد.

وی ادامه داد: در خصوص تربیت حفاظ هر دو شخصیت بر تربیت ویژه بصیرتی، محتوایی و عقیدتی تاکید کردند تا مورد توجه بیشتر فعالیت‌های سازمان دارالقرآن قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این دیدار قرآنی نفیس از سوی حجت الاسلام قمی به شهریار پرهیزگار به پاس خدمات ارزنده قرآنی اش اهدا شد.

گلایه های استاد پرهیزگار از عدم رعایت شئون حافظان قرآن در جامعه

گلایه های استاد پرهیزگار از عدم رعایت شئون حافظان قرآن در جامعه

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید