افزون‌بر ۹۰ هزار دز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان تزریق شد

دکتر سید محمد هاشمی شهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۷۳ هزار ۸۲۵ دوز در نوبت نخست و ۱۶ هزار و ۹۴۲ دز در نوبت دریافت واکسن تزریق شده است.

وی ادامه داد: هم اینک با هدف دسترسی مردم ۱۶ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه اندازی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تلقیح واکسن به منزله ایمنی کامل نیست بلکه هم استانی های عزیز بایستی همچنان استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه پویش همگانی واکسیناسیون کرونا با شعار «واکسیناسیون حداکثری، تداوم زندگی» در سیستان و بلوچستان در حال اجراست گفت: به محض انجام واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۶۰ و ۷۰ سال که تاکنون واکسن تزریق نکرده‌اند با توجه به واکسن‌های ارسالی از سوی وزارت بهداشت واکسیناسیون گروه‌های سنی پایین‌تر انجام خواهد شد.

هاشمی اظهار داشت: با افزوده شدن ۴۸۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۸۶ هزار و ۱۳۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: همچنین با فوت ۱۴ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان به۲ هزار و ۸۲ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: با شرایط و روندی که در استان اتفاق افتاده اعداد و ارقام کرونا کاهشی شده ولی همچنان نگران تعداد بستری هستیم و این میزان در جنوب استان نگران‌کننده است.

وی بیان کرد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

هاشمی گفت: تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

وی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور مربوط به این استان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی نداریم.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید