کد خبر: 346632
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

استراتژی‌های کلان شرکت‌های فناوری برای جلوگیری از حملات سایبری/ غول‌های فناوری چقدر برای تامین امنیت اطلاعات هزینه می‌کنند؟

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از cybersecurityventures، بازار امنیت سایبری در حال رشد و رسیدن به مرز ۱ تریلیون دلار است. در سال ۲۰۰۴، ارزش بازار امنیت سایبری جهانی ۳.۵ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار بوده است. سرمایه گذاری در بازار امنیت سایبری طی ۱۳ سال اخیر ۳۵ برابر رشد کرده است. طبق پیش بینی‌ها هزینه‌های جهانی برای محصولات و خدمات مربوط به امنیت سایبری در یک دوره پنج ساله از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ بیش از ۱ تریلیون دلار تخمین زده شده است.

هزینه های امنیت سایبری

طبق گفته Gartner Inc در سال ۲۰۱۹، بازار به ۱۲۴ میلیارد دلار رسیده است، همچنین هزینه‌های جهانی در مورد امنیت اطلاعات (زیرمجموعه‌ای از بازار وسیع امنیت سایبری) در سال ۲۰۱۸ از ۱۱۴ میلیارد دلار فراتر رفت که ۱۲.۴ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۷ داشته است و کارشناسان پیش بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۲ این رقم به ۱۷۰.۴ میلیارد دلار برسد. هزینه‌های امنیت سایبری متکی به میزان جرایم اینترنتی است. در این سال‌ها شاهد فعالیت‌های مجرمانه اینترنتی بی سابقه‌ای هستیم که هزینه‌های زیادی را در فضای مجازی ایجاد می‌کند و پیگیری دقیق آن برای تحلیلگران تقریباً غیرممکن شده است.

دلایل توجه شرکت‌های بزرگ فناوری به بحث امنیت اطلاعات

افزایش چشمگیر جرایم اینترنتی، باج افزار‌ها، تمرکز مجدد بدافزار بر روی رایانه‌های شخصی، لپ تاپ‌ها و تلفن‌های هوشمند، هکر‌های استخدام شده و حملات سایبری پیچیده تری که در مشاغل، دولت‌ها، موسسات آموزشی و مصرف کنندگان در سطح جهان انجام می‌شوند.

با افزایش حملات سایبری، سازمان‌ها پول بیشتری را برای امنیت خرج می‌کنند. دکتر اریک کول، مدیر عامل شرکت Secure Anchor، و یکی از برترین کارشناسان امنیت سایبری می‌گوید: بودجه‌های شرکت‌ها در بخش امنیتی رو به افزایش است. راب اوونز، مدیر عامل KeyBanc Capital Markets، نیز در یادداشت تحقیقاتی اوایل سال جاری، گفت که اصول شرکت‌های امنیت سایبری قوی هستند. در این میان انتظار می‌رود استراتژی غول‌های فناوری در مورد هزینه‌های کلی فناوری اطلاعات دچار تغییر شود.

شرکت‌های فناوری جهان

بیشترین بودجه‌های مربوط به امنیت سایبری متعلق به ۵۰۰ شرکت بزرگ Fortune است که بیشترین سهام را در بازار‌های جهانی دارند. جیمی دیمون، مدیر عامل شرکت JP Morgan Chase & Co. (NYSE: JPM) در نامه‌ای به سهامداران خود در سال ۲۰۱۸ اظهار داشت که این غول خدمات مالی هر ساله تقریباً ۶۰۰ میلیون دلار برای امنیت سایبری هزینه می‌کند (این در حالی است که در سال ۲۰۱۶، عدی بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار پیش بینی شده بود).

چندین رسانه گزارش داده اند که بانک آمریکا تقریباً به همان اندازه که رقیبش، جی. پی. ام، در بخش امنیت سایبری قرار دارد برای این بخش هزینه کرده است. برایان مونیهان، مدیرعامل کمپانی BoA، گفت که دومین وام دهنده بزرگ تامین بودجه امنیت سایبری در کشور آمریکا هستند، تنها مکانی که محدودیتی در تامین هزینه‌ها ندارد.

شرکت مایکروسافت هر ساله بیش از یک میلیارد دلار در امنیت سایبری سرمایه گذاری خواهد کرد. Satya Nadella، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، اخیراً نوشت که امنیت سایبری چالش اصلی عصر دیجیتال است. هر صنعتی شاهد افزایش هزینه‌های مربوط به امنیت سایبری نیست.

حملات سایبری

گزارش سال ۲۰۱۸ تخمین می‌زند که شرکت‌های انرژی، از مته کاری تا اپراتور‌های خط لوله تا تاسیسات، کمتر از ۰.۲ درصد درآمد خود را در امنیت سایبری سرمایه گذاری می‌کنند این در حالی که تعداد گروه‌های هکر که بخش انرژی را هدف قرار داده اند، رو به افزایش است. شبکه‌های انرژی در برابر حملات سایبری آسیب پذیر هستند و هکر‌ها می‌توانند باعث قطعی گسترده برق شوند، زیرساخت‌های دفاع ملی را در معرض خطر قرار دهند و میلیون‌ها شهروند را به خطر بیندازند.

دکتر Cole از Secure Anchor اضافه می‌کند: "فقط افزایش بودجه‌ها مشکلی را حل نمی‌کند، اگر با تهدید درست مطابقت نداشته باشد. مشکل اصلی این است که شرکت‌ها با افزایش بودجه خود کار‌های خوبی انجام می‌دهند، اما آن‌ها کار‌های درستی را انجام نمی‌دهند که جلوی مهاجم را بگیرد. "

هزینه‌های دولت ایالات متحده برای امنیت سایبری

بودجه اختصاص داده شده توسط رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۹، شامل ۱۵ میلیارد دلار برای امنیت سایبری است که ۵۸۳.۴ میلیون دلار (۴.۱ درصد) افزایش نسبت به سال ۲۰۱۸ دارد. وزارت دفاع آمریکا نیز از اختصاص ۸.۵ میلیارد دلار بودجه امنیت سایبری در سال ۲۰۱۹ خبر داد که ۳۴۰ میلیون دلار (۴.۲ درصد) نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش داشته است.

دلتک پیش بینی می‌کند تقاضا برای محصولات و خدمات امنیت اطلاعات تهیه شده توسط فروشندگان توسط دولت فدرال برای تقویت وضعیت امنیت سایبری آژانس در هر سطح ممکن، از ۱۰.۹ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۱۸ به بیش از ۱۴.۱ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۲۳ افزایش یابد.

بیمه سایبری

طبق آمار سیسکو، ۶۸ درصد از مشاغل ایالات متحده هیچ نوع مسئولیت سایبری یا پوشش داده‌های نقض داده را خریداری نکرده اند، که نشان می‌دهد مشاغل، بیمه سایبری را با نرخ متناسب با خطرات موجود در پیش نمی‌گیرند. با این حال، طبق نظرسنجی وال استریت ژورنال، ۲۵ شهر پرجمعیت ایالات متحده اکنون دارای بیمه سایبری هستند یا به دنبال خرید آن هستند.

گروه های مهاجم

قوانینی مانند مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا (GDPR) در سال ۲۰۱۸ به تقاضای بیمه سایبری کمک می‌کند، زیرا ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، شرکت‌های خدمات مالی و شرکت‌های تمام صنایع وظیفه دارند داده‌های کاربر را ایمن نگه دارند و از نقض داده‌ها و حملات باج افزار جلوگیری کنند. پیش بینی‌های بازار برای بیمه نامه‌های سایبری از ۱۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ است.

ردیابی هزینه‌های امنیت IT

طبق گزارش مجله Inc، بخش عمده‌ای از هزینه‌های مربوط به امنیت اطلاعات مربوط به آن نیست. به عنوان مثال، در نظر بگیرید سازمانی که در حال تهیه یک بسته نرم افزاری برای استفاده داخلی است، ممکن است از بودجه توسعه خود هزینه فناوری را صرف اسکن کد برای آسیب پذیری‌ها کند، اما این هزینه هرگز برای قسمت امنیت اطلاعات پیگیری نمی‌شود.

شرکت‌های بزرگ مارک دار فناوری که خدمات امنیت سایبری را ارائه می‌دهند، هنوز بخش‌های خاص یا گزارش درآمد را که تحلیلگران برای به دست آوردن ارقام دقیق بازار نیاز دارند، تنظیم نکرده اند. همچنین بسیاری از بازیگران جدید وارد امنیت سایبری شده اند. CPA، اکنون بخش‌های سودآور مشاوره اینترنتی را راه اندازی کرده اند.

امنیت اطلاعات

در نظرسنجی امنیت هزینه IT که توسط موسسه SANS در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است بیان می‌کند پیگیری بودجه و اقلام مربوط به امنیت برای توجیه هزینه‌ها یا روند اسناد ممکن است دشوار باشد، زیرا فعالیت‌های امنیتی در بسیاری از زمینه‌های تجاری از جمله منابع انسانی، آموزش انجام می‌گیرد.

خسارات جرایم اینترنتی تا سال ۲۰۲۱

جرایم اینترنتی در حال افزایش است و برای شرکت‌های جهانی سالانه بیش از ۶ تریلیون دلار تا سال ۲۰۲۱ هزینه دارد. این برآورد براساس آمار‌های مربوط به جرایم اینترنتی از جمله رشد سال گذشته و افزایش چشمگیر فعالیت‌های باند‌های سازمان یافته بوده است و انتظار می‌رود در این مدت دفاع سایبری در برابر هکر‌ها و مجرمان سایبری کمی بیشتر از گذشته انجام بگیرد.

پیش بینی هزینه‌های جرایم اینترنتی شامل خسارت و تخریب داده‌ها، پول سرقت شده، بهره وری از دست رفته، سرقت مالکیت معنوی، سرقت داده‌های شخصی و مالی، اختلاس، کلاهبرداری، اخلال در روند عادی تجارت، تحقیقات پزشکی قانونی، بازسازی و حذف است.

جرایم اینترنتی

آسیب‌های سایبری در سراسر جهان

جرایم اینترنتی گزارش نشده، هزینه‌های حقوقی و روابط عمومی، کاهش ارزیابی سهام شرکت‌های عمومی در مورد نقض امنیت، تأثیر منفی بر توانایی پس از هک برای جمع آوری سرمایه برای شرکت‌های نوپا و ایجاد وقفه در اینترنت، معاملات تجاری دیجیتال، از دست دادن مزیت رقابتی، عزیمت کارکنان و استخدام کارکنان جایگزین در ارتباط با حملات سایبری و ضرر‌های ناشی از آن، تحقیقات مداوم برای ردیابی داده‌ها و پول‌های سرقت شده و سایر موارد.

به هر حال رشد فزاینده بازار جهانی بلاکچین و توجه گروه‌های مهاجم به رمزارز‌ها همگی این‌ها باعث می‌شود تا غول‌های فناوری سرمایه‌های کلانی را برای حفاظت از شخصیت‌های تاثیر گذار و همچنین اطلاعات مهم خودشان اختصاص دهند.

بازار جهانی بلاکچین

گزارش از مهران محمدپور

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس