کد خبر: 370842
۰
۰
نسخه چاپی

قول مساعد معاون استاندار برای حل مشکلات زیرساختی و راه دسترسی شهر دستجرد قم

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم معتمدی روز شنبه در جلسه ای در خصوص بررسی مسائل و مشکلات شهر دستجرد که در محل بخشداری این شهر برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به رفع نقاط حادثه خیز شهر دستجرد اضافه کرد: تابلوهای راهنمای مسیر در شهر دستجرد باید در یک ماه آینده در نقاط مشخص شده نصب شود.

معتمدی با اشاره به مشکل واگذاری زمین برای احداث مسکن در روستاهای بخش خلجستان مانند وشاره، طینوج و گیو، گفت: بخشدار این بخش باید ظرف دو هفته آینده مشکل کنونی را بر اساس اولویت بندی منطبق بر واقعیت حل کند.

وی با بیان اینکه در تمام طرح های توسعه ای باید مباحث زیرساختی آن پیش بینی شود تا به توسعه پایدار منجر شود، تاکید کرد: طرح های توسعه ای بدون پیوست زیرساختی، سرمایه گذاران را در آینده دچار معضلاتی می کند که هم اکنون سرمایه گذاران با آن دست و پنجه نرم می کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به ضرورت مطالعات کارشناسی در توسعه شهر دستجرد خاطرنشان کرد: باید از هر گونه توسعه شهر دستجرد بدون نگاه به آینده و مباحث زیرساختی خودداری شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تعریض ورودی روستای نایه و تعداد بالای تصادفات آن بخاطر وجود ناحیه نمونه گردشگری دشت بهشت، تصریح کرد: از ظرفیت و فرصت سرمایه گذاران می توان برای حل مشکلات مسیر دسترسی برخی نقاط مستعد استفاده کرد.

معتمدی مشکل تامین آب در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کل تخصیص آب قم ۸۰ میلیون مترمکعب است در حالی که مصرف روزانه این استان ۱۲۰ میلیون متر مکعب است و مساله آب در قم کاملا جدی است.

وی همچنین مشکل کمبود مراکز درمانی در شهر دستجرد را مورد توجه قرار داد و بر حل این معضل و افزایش ساعات فعالیت مرکز بهداشت و بهره گیری از توان بخش خصوصی و خیرین برای افزایش مراکز درمانی تاکید کرد.

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار تن در شرایط عادی و ۵۰ هزار تن در فصول خاص، به مرکزیت شهر دستجرد یکی از بخش‌های پنج گانه قم است که با مرکز استان حدود ۷۵ کیلومتر فاصله دارد. این بخش دارای ۲ دهستان دستجرد و قاهان و ۵۲ روستا است.

بخش خلجستان دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است و به لحاظ داشتن محیط زیستی سرشار از لطافت و زیبایی و گردشگاه‌های طبیعی و بکر، منطقه‌ای ممتاز برای گردشگری به حساب می‌آید.

قول مساعد معاون استاندار برای حل مشکلات زیرساختی و راه دسترسی شهر دستجرد قم

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید