انجام واکسیناسیون جدید کرونا در شرایط فعلی باید جدی گرفته شود

به گزارش قم پرس جواد حسینی ظهر چهارشنبه در نشست خبری اعلام آخرین وضعیت کرونا در استان خراسان رضوی اظهار کرد: در شرایط فعلی بحث انجام واکسیناسیون جدید کرونا باید جدی گرفته شود و افرادی که ۶ ماه از زمان دریافت دُز قبلی آنها گذشته باید دُز جدید را دریافت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: ۸۵ درصد افراد مبتلا بی‌علامت هستند و در شرایط فعلی توصیه بر تزریق به موقع واکسن کرونا داریم و توصیه ما استفاده از واکسن‌های پاستوکووک، اسپایکوژن، نورا و رازی برای دُزهای مکمل است.

وی بیان کرد: طبق آخرین آمارها میزان واکسیناسیون انجام شده در دُز اول افراد بالای ۱۸ سال ۹۲.۱۸ درصد و دُز دوم همین گروه سنی ۸۷.۶۳ درصد بوده و این اعداد در گروه سنی بالای ۱۲ سال به ترتیب ۹۸.۱ و ۸۶‌.۲۷ درصد بوده و در دُز سوم افراد بالای ۱۸ سال ۳۸.۵۸ درصد بوده است.

حسینی افزود: همچنین در میان دانش‌آموزان و افراد در گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال هم تاکنون ۱۶.۶۴ درصد دُز اول و ۸.۶۴ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند و از والدین می‌خواهیم که تشویق فرزندانشان را جهت انجام و تکمیل واکسیناسیون کرونا تا قبل از بازگشایی مدارس داشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شرایط در دُزهای اول و دوم خوب بوده، اما در دُز سوم رضایت‌یخش نیست، اظهار کرد: متأسفانه روند ابتلاء به کرونا در حوزه سرپایی در روزهای اخیر افزایش یافته، اما خوشبختانه در بستری‌ها و فوتی‌ها هنوز روند افزایشی مشاهده نشده است.

وی بیان کرد: همچنین در کنار انجام واکسیناسیون کامل استفاده از ماسک هم در فضای بسته شهرهای آبی و زرد الزامی است، اما برای فضای باز ضرورت ندارد، هرچند که در شهرهای قرمز و نارنجی داشتن ماسک در فضای باز الزامی است.

حسینی با اشاره به اینکه بیماری‌های اسهالی در فصل تابستان به‌خصوص التور و شبینا شایع بوده که خوشبختانه در حوزه تحت پوشش مشاهده نشده است، بیان کرد: مورد دیگر افزایش تب کریمه کنگو بوده که ۲ مورد در روستاهای قوچان و کلات شناسایی شده که به دلیل ذبح نادرست و خوردن جگر خام بوده که خوشبختانه مشکل جدی برای آنها به وجود نیامده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در آستانه عید قربان از مردم می‌خواهیم که ذبح دام را تنها در کشتارگاه داشته باشند و پس از انجام تست ۲۴ ساعته گوشت را مصرف کنند، ضمن اینکه تاکید ویژه داریم که از خوردن مواد دامی خام پرهیز شود و باید قبل از مصرف به طور کامل پخته شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید