کد خبر: 375790
۰
۰
نسخه چاپی

دومین مرحله طرح کوچه‌های آسمانی/وجود مشخصات کاربردی در تابلوهای کوچه شهدا با استفاده از QR کد

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم از اجرای مرحله دوم طرح کوچه‌های آسمانی و رونمایی و نصب بیش از 200 تابلو به نام شهدا در قم خبر داد و گفت: این اقدام که از سال گذشته آغازشده، الگویی برای کشور است.

دومین مرحله طرح کوچه‌های آسمانی/وجود مشخصات کاربردی در تابلوهای کوچه شهدا با استفاده از QR کد

به گزارش قم پرس: پیام جوادیان در پنجمین کمیته ایثار و شهادت شهرداری قم، با تأکید بر لزوم توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در ارتقای فرهنگ شهروندی اظهار داشت: شهرداری با اجرای طرح کوچه‌های آسمانی گام بزرگی در تکریم و معرفی شهدا در شهر بر خواهد داشت.

وی طرح کوچه‌های آسمانی را تشریح کرد و افزود: این طرح برای نام‌گذاری کوچه‌ها به نام شهدا به‌خصوص کوچه‌هایی که خانواده شهید در آن سکونت دارند، اجراشده و در این مرحله از طرح بیش از ۲۰۰ کوچه با نام شهدا نام‌گذاری می‌شود.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم ادامه داد: این طرح با پیگیری کمیته نام‌گذاری شهرداری و با تصویب شورای اسلامی شهر قم اجراشده و سپس اسامی برای تهیه تابلو در اختیار سازمان زیباسازی قرار می‌گیرد.

وی برنامه رونمایی بیش از ۲۰۰ تابلوی کوچه شهید در مرحله دوم طرح کوچه‌های آسمانی را مطرح کرد و گفت: در مرحله نخست بیش از ۱۵۰ تابلو شهدا توسط سازمان زیباسازی شهرداری طراحی، ساخته و نصب‌شده است.

جوادیان، متریال استفاده‌شده در ساخت تابلوها را بهترین نوع و با ماندگاری بیش از ۲۵ سال دانست و ابراز کرد: تمام اطلاعات از بنیاد شهید گرفته‌شده و دو نوع تابلو به‌صورت تابلوی پایه‌دار برای سر کوچه و دیگری برای نصب بر روی دیوار ورودی کوچه طراحی‌شده است.

وی طراحی ۲۰۰ تابلو جدید را موردتوجه قرارداد و یادآور شد: بیش از ۲۰۰ تابلو جدید با کی آر کد طراحی و ساخته‌شده و بر روی فلز چاپ و در برابر نور خورشید مقاوم بوده و بیش از ۲۵ سال ماندگاری دارد.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم از پیش‌بینی مرحله سوم طرح کوچه‌های آسمانی خبر داد و افزود: یکی از چالش‌های سازمان در اجرای این طرح، کسب اطلاعات شهدا و گرفتن عکس‌های باکیفیت است که در مواردی مجبور به ترمیم عکس‌ها هستیم.

وی ادامه داد: در بعضی از موارد نیز کوچه به نام شهید دیگری مزین بوده و تا جابه‌جایی نام و انجام پرسه اداری آن زمان زیادی صرف می‌شود و در نصب تابلوی جدید مشکلاتی داریم اما در سازمان تلاش می‌کنیم تا بخشی از دین خود را به شهدا انجام دهیم.

انتهای پیام/****ن

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید