کد خبر: 393295
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

ترجمه قاتلین ماه گل به چاپ دوم رسید

به گزارش قم پرس، کتاب مستند داستانی «قاتلین ماه‌گل» نوشته دیوید گرن با ترجمه سید محمد علوی به‌تازگی توسط انتشارات کتاب تداعی به چاپ دوم رسیده است. این‌کتاب منبع اقتباس سینمایی فیلمی با همین‌عنوان است که توسط مارتین اسکورسیزی کارگردانی شده و در جشنواره امسال (۲۰۲۳) کن به نمایش درآمد.

کتاب مورد اشاره درباره فرجام سرخپوستان منطقه اوسیج از ایالت اوکلاهما آمریکاست؛ منطقه ای که با کشف نفت در آن درباره مالکیت سرخپوستان بر زمین ها و بهره بردای از نفت خام زمین های آنها، شاهد درگیری های خونینی میان بهره برداران از زمین و ایجاد باندهای مافیایی برای این‌کار شد.

«قاتلین ماه‌گل» در قالب یک روایت داستانی مستند از ماجرای خونبار مفقود و کشته شدن خانواده های سرخپوست در اوسیج و حیله گری های سفید پوستان برای تصاحب زمین های سرشار از نفت سرخ پوستان پرده برمی‌دارد و در نهایت به فرجام پرونده رسیدگی به قتل سرخ پوستان و کشف قاتلان آنها در اداره پلیس فدرال آمریکا اشاره می کند.

عنوان این کتاب به گفته مولفش اشاره‌ای شاعرانه به ماه می است که موعد از بین رفتن میلیون‌ها گل کوچک وحشی در تپه‌های اوسیج است و به دلیل رخ داد حوادث این اثر در این ماه، عنوان قاتلین ماه گل برای این اثر انتخاب شده است.

چاپ دوم ترجمه این‌کتاب با ۳۲۴ صفحه و قیمت ۱۶۵ هزار تومان عرضه شده است.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.