اصناف خرد و کوچک گیلان متأثر از کرونا/ تلاش برای رفع مشکلات

به گزارش قم پرس فرهاد دلق پوش پیش از ظهر شنبه در جلسه کمیسیون نظارت مرکز گیلان با اشاره به مشارکت و همراهی اصناف و بازاریان در زمان شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: اصناف خرد استان گیلان در زمان شیوع ویروس کرونا بیشتر آسیب را دیده اند.

وی با تأکید بر تلاش برای حل مشکلات فعالان این واحدها، افزود: اصناف خرد به عنوان مویرگ‌های حیاتی ارتزاق بازار و جامعه هستند که نقش مهمی در زمینه رفع نیازمندی مردم ایفا می‌کنند.

رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه با بیان اینکه در زمان بحران کرونا شبکه عرضه اقلام در بازار و تأمین آن با مشارکت اصناف خرد و کوچک در استان جریان داشت، گفت: در این ایام گرایش به کسب و کارهای مجازی و تشکیل پویش در «خانه بمانیم در خانه بخریم» با راه اندازی سایت bihin.ir بسیار مؤثر بوده و زمینه ساز پویایی بیشتر اصناف شد.

وی بر ضرورت انجام اقدامات کارشناسی و ارزیابی مشترک از سوی نهادهای ذیربط شده در زمینه هر گونه تغییر نرخ در استان تأکید و بیان کرد: باید وضعیت درخواست تغییر نرخ خدمات یا محصول با چند استان دیگر مقایسه و استعلام شود و سپس پیشنهاد منطقی و کارشناسی به کمیسیون نظارت استان برای طرح موضوع ارائه شود.

دلق پوش با بیان اینکه با توجه به وجه عمومی اتاق اصناف، رؤسای این اتاق باید پاسخگو باشند، افزود: هیچ تخطی از جانب هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف و هیئت رئیسه اتحادیه‌ها پذیرفته نیست.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید