کد خبر: 319244
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری همایش‌ها و تجمعات در قم باید به حداقل برسد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر روز سه‌شنبه در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای مبارزه با ویروس کرونا افزود: ۱۳۰ روز است که کادر بهداشت و درمان با تمام توان در راستای خدمات‌رسانی به مردم تلاش می‌کنند و در این راستا لحظه‌ای کوتاهی نکرده‌اند.

وی بیان داشت: شاهد اوج و افزایش مجدد بیماری در سراسر کشور هستیم که قم نیز از این موضوع مستثنی نیست و متاسفانه برای نخستین بار در طول این مدت، تعداد فوتی‌ها در کشور به ۱۶۲ نفر در یک روز رسید.

وی گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شست و شوی مداوم دست‌ها سه اصل مهمی است که هیچ‌گاه نباید فراموش کرد و در امر پیشگیری مهم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: قم دارای تراکم جمعیتی بالایی است اما بااین‌وجود رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در آن به‌خوبی انجام می‌شود و استان قم یکی از استان‌های موفق و برتر در راستای مبارزه با ویروس کرونا طبق اعلام وزارت بهداشت بوده است.

وی با قدردانی از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن مقدس گفت: حرم مطهر حضرت معصومه، مسجد مقدس جمکران و اماکن مذهبی بسیار خوب در این خصوص عمل کردند که از آن‌ها قدردانی کرده و امیدواریم الگویی برای دیگر افراد جامعه باشند.

قدیر تصریح کرد: مجالس عروسی، عزا و مسافرت‌ها سه موضوعی است که بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را به وجود می‌آورد و نیاز است که با یک انسجام و هماهنگی تا جایی که می‌شود این مسائل را به حداقل رسانده و یا با نهایت رعایت مسائل بهداشتی برگزار شود.

آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در این دیدار به کمپین «من ماسک می‌زنم» پیوست و با قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان قم گفت: باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم و می‌بینیم که شب و روز نداشته و هیچ آرامشی ندارند برای اینکه جان مردم را نجات دهند که مردم با رعایت مسائل بهداشتی بهترین هدیه را به این عزیزان خواهند داد.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید