کد خبر: 321675
۰
۰
نسخه چاپی

وضعیت کرونا در قم قرمز شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی افزود: عدم استفاده از ماسک، حضور در تجمعات و برگزاری آیین‌ها و همچنین جدی نگرفتن بیماری توسط برخی از مردم موجب بازگشت وضعیت قرمز در قم شده است.

وی افزود: امروز قم مجدد وارد منطقه قرمز شد و ویروس روز به روز در حال گسترش و جهش است

به گفته وی، تعداد بستری بیماران مبتلا به کرونا در حال افزایش است، دو ماه پیش بستری افراد مبتلا به کرونا ۷۰ نفر بود که امروز به بیش از ۳۵۰ نفر رسیده است.

قدیر اضافه کرد: آمار فوت افراد هم در حال گسترش است و روز گذشته ۷ نفر از افرادی که کرونا مثبت بودند جان خود را از دست دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم هشدار داد که قدرت سرایت ویروس ۵ تا ۹ برابر شده است و باید ماسک و فاصله گذاری در اولویت باشد و تمامی قوانین ستاد ملی کرونا اجرایی شود.

وی در خصوص آیین های ماه محرم نیز گفت که باید با همدلی و وفاق مراسم های عزاداری طبق دستور ستاد ملی کرونا برگزار شود.

تمامی مناطق استان قم وضعیت قرمز دارند

دکتر قدیر همچنین هشدار داد که در حال حاضر تمامی مناطق، قم دارای وضعیت قرمز هستند و نباید تصور شود که بخش ها و روستاهای قم وضعیت قرمز ندارند، در صورتی که طبق اعلام وزارت بهداشت تمامی استان به منطقه پرخطر و با رنگ قرمز در آمده است

وی تاکید کرد: مشهریان تا جایی که امکان دارد (جز در موارد ضروری) از منازل خارج نشوند و بدانند که بهترین و امن ترین محل برای حفاظت از آنها، درون منازل است.

به گفته قدیر، افرادی ک شغل آنها ایجاب می کند در محل کار باشند پروتکل ها را کاملا رعایت نمایند.

وی گفت: از مردم عزیز قم درخواست می‌کنیم مسائل بهداشتی را رعایت کرده و فقط در صورت نیاز از منازل خارج شوند.

به گفته وی، بیمارستان‌ها روزانه در حال تکمیل ظرفیت بوده و کادر درمان شبانه‌روز مشغول خدمات‌رسانی می‌باشند.

قدیر اضافه کرد: از همشهریان عزیز تقاضا داریم با رعایت مسائل بهداشتی به کادر درمان کمک کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید