ضرورت جلوگیری از ترددهای غیرضروری در استان مرکزی

به گزارش قم پرس سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: متأسفانه با کاهش دما تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا، کشور و استان مرکزی رو به افزایش است که می‌تواند افزایش مرگ و میر را به دنبال داشته باشد از این رو رعایت نکات بهداشتی بیش از ماه‌های گذشته لازم است.

وی ادامه داد: متأسفانه استان‌های همجوار با وضعیت بدتری در خصوص بیماری کرونا مواجه هستند و این مساله خود یک تهدید بزرگ برای استان مرکزی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: استان‌هایی مانند قم، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و سایر استان‌های کشور وضعیت قرمز دارند و این موضوع وضعیت استان را تهدید می‌کند در این راستا باید مأموریت‌های اداری غیرلازم و مسافرت‌ها را محدود کرد.

جمالیان گفت: از صنایع انتظار می‌رود کارگران بومی را بکارگیری و رفت و آمدها را کنترل کنند چرا که همچنان در دلیجان بکارگیری کارگرانی از استان‌های قم و استان‌های همجوار را شاهد هستیم که باید تمهیدات جدی برای رفت و آمد آنها درنظر گرفته شود.

به گفته وی تردد در مراکز پر ازدحام مانند سربازخانه، خوابگاه‌ها و زندان‌ها باید محدود شود و در صورت مرخصی باید کنترل شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد زیرا ضریب سرایت بیماری در این مراکز افزایش و سرعت انتقال ویروس بالا می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به وضعیت نامطلوب شهرستان خمین در مواجهه با کرونا عنوان کرد: آموزش و پرورش شهرستان خمین باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس بیشتر نظارت کند.

جمالیان تاکید کرد: والدین و مدیران آموزش غیر حضوری در مدارس را ادامه دهند چرا که وضعیت بحرانی است.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان کمتر ۱۸ سال به طور چشمگیر در استان افزایش نداشته است، گفت: آمارهای ابتلاء به کرونا ویروس در استان‌های همجوار با شیب تند در سنین کمتر از ۱۸ سال افزایش پیدا کرده است بنابراین باید آموزش غیر حضوری در مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نسبت به عدم رعایت موازین بهداشتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هشدار داد و گفت: بازرسین بهداشتی به طور مکرر این موضوع را نظارت می‌کنند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید