افزایش جان باختگان کرونا در فارس به ۹۳۷ نفر/ هشدار جدی است

به گزارش قم پرس دکتر علی اکبری بعد از ظهر یکشنبه با اعلام این آمار در جمع خبرنگاران از انجام ۲۷۶ هزار و ۸۹۵ مورد تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی‌ها، ابتلای ۴۹ هزار و ۶۵۶ نفر به قطعیت رسیده است.

وی همچنین با اعلام موارد بیماران مشکوک و یا علامت دار که در مراکز درمانی استان بستری هستند، عنوان کرد: از مجموع ۷۴۳ بیمار بستری مشکوک و علامت دار به بیماری کرونا، ۷۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و شرایط آنها وخیم گزارش شده و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر دیگر نیز جان باختند.

او در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۴۶ هزار و ۱۱۵ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

دکتر اکبری با اشاره به افزایش شیوع بیماری در استان‌های همجوار با استان فارس تاکید کرد: مردم باید توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را جدی بگیرند.

این مقام مسؤول در دانشگاه با بیان اینکه در استان‌هایی که با فارس هم مرز هستند، بیماری کووید ۱۹ با شدت بیشتری ادامه دارد، هشدار داد: در برخی مناطق و شهرستان‌های استان نیز، این وضعیت بیشتر از مناطق دیگر شدت گرفته است.

او ادامه داد: به عنوان نمونه در هفته گذشته در شهرستان کازرون ۱۲۸ بیمار مثبت قطعی، در شهرستان کوار ۵۹ مورد، شهرستان آباده ۵۴ مورد و در مرودشت ۵۳ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه از هم استانی‌های فرهیخته فارس خواست تا استفاده از ماسک را در اولویت حفظ مراقبت شخصی خود قرار دهند و ضمن شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها، پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیرند

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید