کد خبر: 324887
۰
۰
نسخه چاپی

جامعه المصطفی سرمایه مردمی نظام اسلامی در جهان است

به گزارش عصر دوشنبه مرکز خبر حوزه حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی در دیدار اعضای شورای تخصصی حوزوی، به معرفی و پیشینه شکل‌گیری جامعةالمصطفی پرداخت و اظهار داشت: جامعةالمصطفی با توجه به ضرورت‌های علمی بین‌المللی، در کنار نظام سطوح حوزوی، رشته‌های خود را در قالب نظام آکادمیک با مدارک رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه می‌نماید.

وی تحصیل طلاب اهل سنت را در برخی از واحدهای داخل و خارج کشور جامعةالمصطفی در میان مراکز آموزشی جهان اسلام کم‌نظیر دانست و افزود: جامعةالمصطفی با توجه به رویکرد بین‌المللی خود، در اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام، اتحادیه دانشگاه‌های آسیا- اقیانوسیه و اتحادیه رؤسای دانشگاه‌های جهان عضویت دارد. حضور جامعةالمصطفی در همه کشورها به صورت شفاف، رسمی و با اخذ مجوزهای قانونی بوده است.

رئیس جامعةالمصطفی همچنین خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های مجازی، توانمندی در آموزش زبان فارسی، پذیرش خواهران و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی بخشی از ویژگی‌های آموزشی جامعةالمصطفی به شمار می آید.

وی تصریح کرد: دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی تا عمق جان با گفتمان انقلاب اسلامی پیوند برقرار کرده‌اند و سفیران صلح و دوستی و برادری میان انقلاب اسلامی و ملت‌های دیگر به شمار می‌آیند.

عباسی، در ادامه، تصریح کرد: جامعةالمصطفی برخلاف برخی مراکز علمی، که مرجع انتشار تکفیر و خشونت هستند، مظهر اعتدال، عقلانیت، دوستی و صلح ملت‌ها به شمار می‌رود و پیام انقلاب اسلامی را در عالم منتشر می‌نماید و جایگاه برجسته‌ای در دیپلماسی عمومی کشور دارد.

وی این مجموعه آموزشی را از ظرفیت‌های مهم کشور و نقش‌آفرین در ابعاد گوناگون خواند و خاطرنشان کرد: طبیعتاً جامعةالمصطفی نیز مانند همه بخش‌ها در شرایط امروز، با مشکلات، محدودیت‌ها و چالش‌هایی به ویژه در مقایسه با رقبای بین‌المللی خود روبه‌روست که شایسته است برای رفع آنها همکاری بیشتری صورت پذیرد.

وی در پایان با اشاره به آمادگی و عملکرد مطلوب جامعةالمصطفی در ارائه آموزش‌های غیرحضوری در دوران شیوع بیماری کرونا، ابراز داشت: در ماه محرم امسال با توجه به محدودیت‌های موجود و فقدان شرایط اعزام فعالان فرهنگی به مناطق مختلف، بیش از یکهزار و ۶۰۰ تَن از طلبه های جامعه المصطفی با استفاده از ابزارهای فضای مجازی به فعالیت‌های فرهنگی ویژه این ایام پرداختند.

جامعه المصطفی العالمیه نهادی حوزوی و بزرگ‌ترین مرکز آموزش بین‌المللی تشیع است که در بیش از ۶۰ کشور جهان نمایندگی مستقل دارد.

این نهاد حوزوی، آموزش‌های خود را در ۱۲۹ رشته آموزشی و ۶ حوزه دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان‌ها و فرهنگ‌شناسی ارائه می‌دهد، دوره‌های اصلی جامعه المصطفی به هفت زبان دنیا برگزار می‌شود.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید