کد خبر: 324898
۰
۰
نسخه چاپی

سرانه فضای آموزشی درقم ۴.۲ متر مربع است

محسن پورگلیان روز دوشنبه افزود: برای دستیابی به سرانه میانگین سطح کشور باید ۲۵۰ هزار مترمربع فضای آموزشی به معنای ساخت ۱۰۰ مدرسه ۱۲ کلاسه جدید و برای دستیابی به سرانه استاندارد باید حدود یک‌میلیون مترمربع فضا ایجاد شود.

وی گفت: نرخ سالانه افزایش جمعیت دانش‌آموزی در استان قم، ۲.۳۳ درصد و در کشور ۱.۲۴ درصد است.

وی اضافه کرد: متوسط سالانه خروج از سیستم آموزشی قم، ۱۵ هزار نفر و متوسط سالانه تعداد افزایش جمعیت دانش‌آموزی ۱۰ هزار نفر است.

پورگلیان خاطرنشان کرد: سالانه باید ۳۳۳ کلاس درس در قالب ۲۸ مدرسه احداث شود تا پاسخگوی دانش‌آموزان جدید در هر سال باشیم.

وی دربخش دیگری از این گفت وگو اظهار داشت: مدارس استان قم از نظر تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، رتبه سوم را در کل کشور داراست.

تراکم دانش‌آموزان ۲۸.۳ نفر در هر کلاس است که این عدد به‌طور میانگین در سطح کشور،‌ ۲۴ نفر و در حالت استاندارد ۲۱ نفر است.

وی اضافه کرد: نسبت جمعیت دانش‌آموزی قم به کشور، ۱.۶۸ درصد، تعداد مدارس به‌کل کشور ۰.۷۱ درصد و تعداد کلاس‌ها ۱.۲ درصد است.

وی با بیان این‌که نسبت زیربنای فضای آموزشی استان به کشور ۱.۵۲ درصد است، ادامه داد: این مساله نشان‌دهنده این است که مدارس استان قم به لحاظ مساحت ۲ برابر میانگین کشور است، زیرا عمده مدارس در حوزه شهری قرار دارد.

به گفته پورگلیان،‌ مدارس استان قم با ۰.۶۶ مترمربع فضای پرورشی به ازای هر دانش‌آموز، رتبه ۱۴ و با ۰.۴ مترمربع فضای ورزشی به ازای هر دانش‌آموز، رتبه ۱۳ را در کشور داراست.

وی با اشاره به این‌که حدود ۱۰۰ فضای ورزشی مختص آموزش‌وپرورش شامل سالن‌ها و استخرهای ورزشی در قم وجود دارد، خاطرنشان کرد: متوسط کشوری سرانه فضای پرورشی ۰.۷ و ورزشی ۰.۴۳ مترمربع می‌باشد.

در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان استان قم با افزایش هشت‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید