کد خبر: 326244
۰
۰
نسخه چاپی

ایجاد حدود هفت هزار فرصت شغلی تا ساماندهی کارگران ساختمانی درقم

ایجاد ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان، مهارت‌محور شدن برنامه‌های اوقات فراغت جوانان، صدور بیش از ۴ هزار مجوز چاپ کتاب، پرداخت مستمری به بیش از ۱۰۰۰ خانواده نابینا، هوشمندسازی پلیس گامی در راستای ارایه خدمات بهتر، افزایش ۸۵۰۰ مشترک به مشترکان برق، افزایش ۲۱ درصدی جان‌باختگان حوادث ترافیکی، کمک ۳۰ میلیارد ریالی به مددجویان، فعالیت ۲۰۰ عکاس در قم، ایجاد انبار ذخیره‌سازی کالاهای اساسی، مشکلات تیم فوتسال فردوس؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است.

ساماندهی کارگران ساختمانی

فرماندار قم گفت: کارگران فصلی قم با ایجاد سازه‌های های ساختمانی و سامانه‌های الکترونیکی در میدان های نبوت و ۱۵ خرداد این شهر ساماندهی می‌شوند.

مرتضی حیدری درجلسه ستاد مدیریت بحران قم افزود: ساماندهی کارگران ساختمانی یک موضوع مستمر و در حال پیگیری است.

ساماندهی کارگران ساختمانی بر عهده شهرداری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: برخی از توقعاتی که شهرداری و مسئولان استان در ساماندهی کارگران از این اداره کل دارند، کاملا نابه‌جا و بازی با کلمات است.

مصطفی کاویانی درجلسه ستاد مدیریت بحران قم افزود: در تمام شهرهای کشور ساماندهی کارگران ساختمانی بر عهده شهرداری است، اما در قم شهرداری گام‌های زیادی در این زمینه برنمی‌دارد.

در نظر گرفتن ۲ میدان برای استقرار کارگران

معاون خدمات شهری شهرداری قم، با اشاره به مساله ساماندهی کارگران فصلی گفت: اولویت اصلی قم در این رابطه، ساماندهی این افراد از طریق سامانه‌های هوشمند است.

سید امیر سامع درجلسه ستاد مدیریت بحران قم افزود: هم‌اکنون میدان های نبوت و ۱۵ خرداد برای ساماندهی و استقرار کارگران ساختمانی در نظر گرفته‌ شده‌است.

ایجاد ۷ هزار فرصت شغلی جدید در بخش صنعت

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت (صمت) قم گفت: همراستا با راهبرد جهش تولید از ابتدای امسال تاکنون ۶هزار و ۸۷۲ فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت این استان ایجادشده است.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تعهد استان در موضوع ایجاد اشتغال جدید در بخش‌ صنعت،‌ معدن و تجارت در امسال، فراهم کردن فرصت شغلی برای پنج هزار و ۵۶۵ تن بود که تاکنون بیش از این میزان محقق شده است و این روند برای ایجاد اشتغال هرچه بیشتر تا پایان سال ادامه می‌یابد.

حمایت از اشتغالزایی در فاوا

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات قم، با تاکید بر این که دولت تدبیر و امید بیشترین حمایت را از اشتغالزایی درحوزه فاوا داشته‌است، گفت: درتازه ترین اقدام در این زمینه بسته جدید تسهیلاتی به کسب وکارهای حوزه فاوای قم اختصاص یافت.

سیدرضا موسوی درگفت وگو با ایرنا، با اشاره به تشکیل کارگروه استانی برای پرداخت تسهیلات حمایتی ۱۰۰میلیارد ریالی در قالب طرح‌های ایران کارفا افزود: با توجه به برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات برای تخصیص یک بسته تسهیلاتی به کسب وکارهای حوزه فاوای هر استان کارگروه استانی برای پرداخت این تسهیلات به زودی تشکیل می‌شود.

کنترل سلامت محصولات در بخش کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: رعایت استانداردها برای سلامت محصولات درهمه واحدهای تولیدی بخش‌ کشاورزی استان زیر نظر کارشناسان است و به‌صورت مستمر کنترل می‌شود.

عباس پورمیدانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: به‌منظور کنترل شاخص‌های کیفی سلامت غذای مورد استفاده مردم، روند فعالیت تمام واحدهای تولیدی دارای مجوز بخش کشاورزی استان به‌صورت مستمر پایش و نمونه‌برداری لازم از محصولات برای سنجش سلامت آن‌ها انجام می‌شود.

ایجاد ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: این نهاد در ۶ ماهه نخست امسال ۷۰۰ فرصت شغلی را با هزینه ای بیش از ۲۶۵ میلیارد ریال برای مددجویان تحت پوشش خود ایجاد کرد.

مهرداد مصلح، با اشاره به این‌که اعتبار لازم برای این کار از محل تسهیلات تامین و به نیازمندان پرداخت شده است، افزود: نتیجه اعطای این تسهیلات ایجاد ۷۰۰ فرصت شغلی کسب و کار در استان بوده است.

مهارت‌محور شدن برنامه‌های اوقات فراغت جوانان

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: با توجه به اهمیت مهارت آموزی و حذف موازی کاری،‌ برنامه های اوقات فراغت استان برای جوانان به مهارت محوری و ساختارمندی تغییر می‌کند.

محسن فارسی در گفت وگو با ایرنا افزود: طراحی و تدوین هدف گذاری های بلندمدت در حوزه اوقات فراغت جوانان استان، ساماندهی و هدفمندی این برنامه ها در اولویت کمیته تخصصی اوقات فراغت به عنوان یکی از کمیته های هشت گانه ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان استان قرار گرفته است.

صنعت قم جهش تولید را با صرفه‌جویی ارزی محقق ساخت

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت (صمت) قم، با اشاره به این که صنعت قم راهبرد جهش تولید را با صرفه جویی ارزی اجرا کرد، گفت: تنها داخلی سازی ۹ محصول درقم از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه موجب کاهش واردات آن‌ به ارزش ۵۱ میلیون دلار شده‌است.

محمود سیجانی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: عملیاتی ساختن راهبرد توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل در اولویت برنامه کاری این سازمان است و در همین رابطه محصولات وارداتی مورد نیاز کشور طی یک برنامه مشخص، داخلی سازی و از خروج ارز برای خرید آن‌ جلوگیری می‌شود.

کمک ۳۰ میلیارد ریالی به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: ۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال وجه نقد و ۵۶ هزار ماسک و ۱۹ هزار محلول ضد عفونی کننده در قالب طرح پویش ایران همدل به مددجویان آسیب دیده از کرونا کمک شد.

اکبر میرشکار با اشاره به اینکه خوشبختانه پویش ایران همدل مورد استقبال هم میهنان عزیز به ویژه همشهریان قم قرار گرفته است، افزود: با افزایش کمک های مومنانه مردم، خدمت رسانی این نهاد نیز به خانواده های تحت حمایت به ویژه خانوارهای آسیب دیده از کرونا نیز افزایش یافته است.

ایجاد انبار ذخیره‌سازی کالاهای اساسی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: در راستای تحقق راهبرد جهش تولید، انبار ۲۰ هزارتنی نگهداری کالاهای اساسی درمجتمع ذخیره سازی و سیلوی شهید نخعی استان به بهره برداری رسید.

بهزاد رادمنش درگفت وگو با ایرنا افزود: قم تا ماه گذشته فاقد انبار ذخیره سازی کالاهای اساسی بود و به همین دلیل تامین و حمل این کالاها برای مصرف صنایع و صنوف از سایر استان ها صورت می‌گرفت.

فعالیت ۲۰۰ عکاس در قم

رئیس انجمن عکاسان قم گفت: ۲۰۰ هنرمند عکاس آقا و خانم در بخش‌های مختلف خبری و غیرخبری دراین استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد تاکنون اطلاعات ۱۲۵ عکاس در بانک اطلاعاتی عکاسان قم به ثبت رسیده است

ابراهیم سلیمانی درگفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه عکاسی قم درسال‌های اخیر با رشد قابل توجهی همراه شده است، افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی نقد عکس باحضور هنرمندان و صاحب نظران عکاسی استان و کشور، وجود ظرفیت‌ها و سوژه‌های خاص مذهبی و همچنین ایجاد رشته عکاسی در۲ مرکز علمی کاربردی دراستان از جمله دلایل رشد عکاسی در قم است.

افزایش ۲۱ درصدی جان‌باختگان حوادث ترافیکی

مدیرکل پزشکی قانونی قم گفت: در نیمه نخست امسال، ۱۷۸ نفر در حوادث ترافیکی این استان جان‌ خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

حمید صدیقی‌آخا در گفت‌وگو با ایرنا افزود: همچنین سه هزار و ۸۳۴ نفر در حوادث ترافیکی مصدوم شده‌اند که در مقایسه با پارسال، ۲۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار خانوار روستایی از گاز

مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: درهفت سال گذشته، ۱۰ هزار و ۵۸۰ خانوار روستایی در این استان از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

علیرضا نصیری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برای گازرسانی به این تعداد خانوار،‌ ۶۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

پرداخت مستمری به بیش از ۱۰۰۰ خانواده نابینا

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی قم، با اشاره به خدمات موردی و توانبخشی ارائه شده به نابینایان قم گفت: یکهزار و ۱۰ خانواده نابینا از بهزیستی استان به صورت ماهیانه مستمری دریافت می کنند.

محمدعلی مقدم‌خواه با گرامیداشت ۲۴ مهرروز جهانی عصای سفید نابینایان افزود: در قم حدود ۲ هزار و ۵۷۹ تَن دارای معلولیت نابینایی و کم بینایی شناسایی شده اند و در این اداره کل دارای پرونده می‌باشند.

صدور بیش از ۴ هزار مجوز چاپ کتاب

رئیس اداره فرهنگی وکتاب اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی قم گفت: درشش ماه نخست امسال چهار هزار و ۱۰۹ مجوز چاپ کتاب درقم صادر شده که از این تعداد ۶۲۳ عنوان در حوزه کودک و نوجوان بوده‌است.

روح‌الله کریمی درگفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه قم در زمینه تولید کتاب کودک و نوجوان ازظرفیت کم نظیری درکشور برخوردار است،‌افزود: ۱۵ درصد مجوزهای صادر شده پیرامون چاپ کتاب های کودک و نوجوان بوده‌است.

افزایش ۸۵۰۰ مشترک به مشترکان برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: در حال حاضر ۵۸۳ هزار و ۲۹۳ مشترک در این استان از خدمات برق بهره‌مند هستند که از این تعداد هشت هزار و ۴۶۷ مشترک در نیمه نخست امسال به مشترکان برق استان اضافه شدند.

مهدی آهنین پنجه افزود: متوسط زمان واگذاری انشعاب از شبکه موجود طی نیمه نخست امسال پنج روز بوده و این در حالی است که برای ارائه این خدمت هفت روز هدفگذاری شده است که با اهتمام همکارانمان توانستیم ۲ روز زودتر از هدفگذاری واگذاری انشعاب به متقاضیان را داشته باشیم.

قم رتبه پنجم صنایع خلاق کشور

رئیس پارک علم و فناوری قم گفت: قم با برخورداری از ۲۱ شرکت فناور دارای گواهینامه صنایع خلاق در رتبه پنجم کشور قرار دارد که این استان با توجه به ظرفیت‌های موجود، امکان ارتقا به رتبه دوم کشوری را دارد.

سید حسین اخوان علوی درگفت وگو با ایرنا افزود: استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و یزد رتبه‌های نخست از نظر تعداد شرکت های دارای مجوز صنایع خلاق را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

دادرسی دانش‌محور جزو برنامه‌های تحولی دستگاه قضایی است

رییس کل دادگستری قم گفت: امروزه دادرسی دانش‌محور جزو برنامه‌های تحولی دستگاه قضایی است و دلیل آن پیچیدگی زندگی‌ها به همراه پیشرفت فناوری می‌باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری درآیین تحلیف اعضای کانون کارشناسان رسمی دادگستری قم افزود: تمام عرصه‌های زندگی مردم از همدیگر متاثر شده و خواه‌ناخواه آن‌ها را درگیر مسایل قضایی می‌کند.

مشکلات تیم فوتسال فردوس

دبیر هیات فوتبال قم گفت: متاسفانه تیم فوتسال فردوس قم به عنوان نماینده این استان در لیگ برتر،‌ گرفتار حواشی و مشکلات زیادی است که حل این حواشی نیازمند تعامل و همدلی بیشتر است.

مهدی بهشتیان در پاسخ به خبرنگار ایرنا، پیرامون انتشار برخی خبرها از حواشی این تیم گفت: من هم در این موضوع در حد شنیده اطلاعاتی دارم و از نزدیک موضوع را پیگیری نکرده ام،‌ اما باید گفت که این تیم مشکلات بسیار زیادی دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید