کد خبر: 326677
۰
۰
نسخه چاپی

تحریک تعصب فرقه ای میان مسلمانان نقشه دشمن است

مرتضی بابایی روز یکشنبه ، افزود: تقویت تعصب نژادی، قومی و طایفه ای و همچنین تحریک تعصبات فرقه‌ای بین شیعیان و اهل سنت از جمله راههای جلوگیری از وحدت ملت های اسلامی است و بر همین اساس لازم است مذاهب مختلف اسلامی با هوشیاری لازم توطئه دشمنان را خنثی نمایند.

وی تاکید کرد: امروز در شرایطی که دشمنان اسلام تمام تلاش خویش را برای مبارزه و مقابله با اسلام به کار بسته اند، وحدت اسلامی بسیار ضروری تر از گذشته به نظر می رسد و پرداختن به اختلافات و مسائل تفرقه انگیز نتیجه ای جز به هدر رفتن سرمایه ها و استفاده دشمن از این اختلافات، نخواهد داشت.

وی ادامه داد:‌ بنابراین هرگونه اقدامی و برگزاری هر مراسمی با عناوین مختلف که در راستای اختلاف افکنی باشد،‌ بیشترین خسارت را به مکتب راستین اهل بیت(ع) و وحدت مسلمانان که عامل حیات امت اسلامی است وارد می‌کند.

بابایی وحدت امت اسلامی را مساله ای ضروری و نیاز اجتماعی، سیاسی و امری حیاتی و استراتژیک دانست و افزود: علاوه بر تاکیدی که در آموزه های دین مبین اسلام و سیره ی معصومین(ع) در این خصوص وجود دارد، شاهد آن هستیم که در طول تاریخ، مصلحان و متفکران بزرگی در امت اسلامی، همواره به دنبال تقریب بین مذاهب اسلامی بوده اند بر این اساس هر اقدامی که موجب تفرقه بین مسلمانان شود خدمت به استعمار گران خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه جوامع اسلامی در طول تاریخ در معرض تفرقه، اختلاف و به نوعی واگرایی قرار داشته و همین موضوع در برخی موار منجر به تنش و درگیری شده است، بیان کرد: رسالت فرهیختگان و نخبگان مسلمان درتحقق وحدت بین مسلمین در زمان حاضر بیش از گذشته افزایش یافته است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید