کد خبر: 328529
۰
۰
نسخه چاپی

قالیباف: عزم جدی دولت و مجلس تامین ارزان کالاهای اساسی مردم است

محمدباقر قالیباف عصر شنبه در آیین مجازی افتتاح، رونمایی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهرداری قم با اعتباری بالغ ‌بر ۱۰ هزار میلیارد ریال، اضافه کرد: این‌که چه‌کاری توسط چه فردی انجام بشود مهم نیست؛ مهم این است که آن کار انجام بگیرد و گره‌ای از مشکلات مردم باز شود.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهم نیست این کارها توسط دولت یا مجلس انجام بگیرد بلکه مهم این است که این کالاها به‌صورت دقیق و به‌موقع به دست افراد آسیب‌دیده از کرونا و فاقد اشتغال و درآمد برسد.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشور ما امروز در برابر دو فشار سنگین تحریم و کرونا قرار دارد و مردم ایران در برابر هر دو فشار، نجیبانه مقاومت کرده‌اند.

وی یادآور شد: مردم ما با مقاومت خود طرح فشار حداکثری ترامپ را با شکست روبه‌رو کردند.

همه از رفتن ترامپ خوشحالیم

قالیباف تاکید کرد: امروز همه از این‌که دیگر ترامپ در مسند قدرت نیست، خوشحالیم.

قالیباف تصریح کرد: اگر ایستادگی و مقاومت مردم نبود ایران نمی‌توانست به موفقیت‌های خود در رابطه با فشار حداکثری و کرونا نائل بیاید.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جواب ایستادگی و محبت مردم به‌نظام در برابر فشارهای تحریم، تلاش برای باز کردن گره‌های مشکلات است و نباید گره‌ای تازه به چالش‌های موجود زده شود.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نقدها و انتقادها باید منصفانه و باهدف پیشبرد کارها و حل مشکلات انجام بگیرد.

طرح‌های مجلس برای کارآمدی بیشتر شهرداری‌ها

قالیباف همچنین عنوان کرد: از اولویت‌های مجلس در طرح‌های جدید، تحول و نقش‌آفرینی بیشتر شهرداری و دهیاری‌ها در سراسر کشور است.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نبود درآمد پایدار رنج و زخم کهنه‌ای است که در تمام شهرداری‌ها مانع از خدمات بیشتر می‌شود.

وی اظهار داشت: عدم درآمد پایدار شهرداری‌ها از مشکلات قانونی نشات گرفته است و مجلس شورای اسلامی در برنامه ۵ ساله هفتم خود، این مشکل قدیمی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

قالیباف ادامه داد: طرح جامع خدمات شهری موضوع دیگری است که مجلس برای کارآمدی و تاثیر گذاری بیشتر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دنبال خواهد کرد.

وی اضافه کرد: برای تاثیر گذاری، نظارت و پیگیری دقیق‌تر اقدامات و فعالیت‌های شهرداری‌ها، قانون شوراها و انتخابات باید اصلاح شود و این مساله نیز در قانون‌گذاری‌های جدید لحاظ خواهد شد.

قالیباف یادآور شد: تاکنون نسبت به اهمیت و اثرگذاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در قانون‌گذاری توجه لازم صورت نگرفته است.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قوای مقننه و مجریه برای افزایش کارایی و کارآمدی باید بخشی از مسئولیت‌های متمرکز خود را برای رفاه بیشتر مردم و بهبود خدمات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واگذار کنند.

وی اظهار داشت: شهرداری‌ها به خاطر عدم وابستگی به بودجه‌های عمومی بهتر از سایر نهادها می‌توانند چالش‌های موجود را مدیریت کنند.

قالیباف عنوان کرد: باوجود تحریم، شهرداری‌های کشور پروژه‌های مهمی را در کشور اجرا و به سرانجام رساندند.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: پروژه‌های مهمی امروز توسط شهرداری قم به‌ویژه در بخش تفریحی و اوقات فراغت به بهره‌برداری رسید.

قالیباف اضافه کرد: رسیدن سرانه فضای سبز در قم به ۲۰ مترمربع به ازای هر شهروند موفقیت بزرگی است./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید