گروه‌های جهادی برای مقابله با موج سوم کرونا سازماندهی شوند

به گزارش قم پرس، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی دوشنبه شب با حضور در محل فعالیت گروه‌های جهادی شهرستان و با قدردانی از آنها افزود: برگزاری رزمایش‌های مومنانه و فعالیت گروه‌های مردمی نقش مهمی در کاهش مشکلات ناشی از کرونا و کمک به مدیران اجرایی در انجام بهتر وظایف دارد.

وی به تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: از زمان تشکیل بسیج تاکنون همواره شاهد ایثارگری‌ها و از جان گذشتگی بسیجیان بوده‌ایم و خواهیم بود و امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد حضور پرشور جوانان و نوجوانانی در عرصه فعالیت‌های جهادی هستیم که کار آنها حقیقتا ستودنی است و باید دست یکایک این عزیران را بوسید و به این روحیه غبطه خورد.

امام جمعه مهریز اظهار کرد: در این ایام ذکر و یاد اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هم می‌تواند برخلاف تفکر برخی افراد که مخالف این موضوع هستند به جامعه آرامش بدهد و راه‌اندازی حسینیه سیار توسط موسسه فرهنگی هنری رهپویان حرم شهرستان می‌تواند بسیار موثر باشد و در این شرایط که امکان برگزاری مراسم نیست کمی از احساس تشنگی جامعه نسبت به این موضوع را رفع کند.

گروه‌های جهادی در ضدعفونی مکان ها و معابر پرتردد به صورت روزانه، پویش نذرسیب برای تامین آب میوه بیماران و کادر درمان بیمارستان ها، تامین اکسیژن برای بیماران کرونایی بستری در منزل و اجرای برنامه حسینیه سیار برای خانواده‌های فوت ‌شدگان از این بیماری در حال فعالیت است.

مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت، ۲۰ هزار بسیجی و ۱۰ گروه جهادی دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( دوشنبه) گفته بود که با فوت ۴۵۳ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۵ هزار و ۲۵۵ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر سوم آذر ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۴۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۴۴ نفر نیاز به بستری داشتند و با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۶۶ هزار و ۸۲۱ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۶۱۰ هزار و ۴۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنج هزار و ۸۱۲ نفر از بیماران بدحال تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۸۲۸ هزار آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته لاری شرایط از لحاظ شیوع کرونا در ۲۷ استان قرمز است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

به گزارش قم پرس، ویروس کرونا به عنوان عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید