کد خبر: 328836
۰
۰
نسخه چاپی

وزرای نفت، صمت و کشاورزی سریعتر طرح‌های جهش تولید را ارائه کنند

به گزارش قم پرس حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم بهره‌برداری از چند طرح بزرگ نفتی، گازی و پتروشیمی اظهار کرد: نکته ای که مقام معظم رهبری روز سه‌شنبه بر آن تاکید کردند این بود که باید در جهش تولید سه اقدم مهم در مساله خودروسازی، صنعت نفت و نهاده های دامی انجام شود.

روحانی گفت: سه وزیر نفت، صمت و جهاد کشاورزی تلاش خود را انجام دهند و هرچه سریعتر طرح خود را به ستاد اقتصادی دولت بیاورند تا تصویب کنیم و سریعتر اجرایی شود.

وی پس از افتتاح طرح پتروشیمی لردگان، گفت: این طرح بزرگ ظرف سه‌، چهار سال می‌تواند کل سرمایه‌اش را برگرداند یعنی اگر سالانه ۲۴۰ میلیون دلار درآمد این پروژه بزرگ باشد، طی سه سال کل سرمایه‌گذاری برمی‌گردد. این خیلی برای مردم و سرمایه‌گذاران اهمیت دارد که یک طرح عظیم صنعتی که رقمی بالای ۸۰۰ میلیون دلار برای آن خرج شده است، بتواند ظرف چند سال کل هزینه‌ها را برگرداند و سود قابل ملاحظه‌ای هم داشته باشد.

رئیس‌جمهور گفت: ۸۰ درصد پرسنلی که الان برای تکمیل پروژه تلاش می‌کنند و بعدا برای اداره آن فعال خواهند بود، بومی هستند. این بسیار مهم است ما بتوانیم برای پروژه بزرگی که در یک استان فعال می‌شود، از نیروهای بومی آن استان استفاده کنیم.

روحانی گفت: لردگان در استان چهارمحال بختیاری جزو اولین شهرهایی بود که من در سال ۹۲ برای تبلیغات انتخاباتی به آنجا رفتم و مردم استقبال بسیار خوبی کردند و در مسجد جمع شدند و من خاطرات خوش آن روز را همواره به یاد دارم. استانی سرسبز و آباد که می تواند بزرگترین قطب گردشگری طبیعی ما در کشور باشد.

وی افزود: پروژه پتروشیمی لردگان می‌تواند تحول خوبی در اشتغال و زندگی مردم بوجود بیاورد.

ادامه دارد ...

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید